לפיד: נלאים את קק"ל וניקח את המיליארדים שבקופתה

יו"ר יש עתיד: הכספים שניקח מקק"ל ישמשו לקיום יום לימודים ארוך, לחיזוק חדרי המיון ולמלחמה בעוני ■ קק"ל מגיבה: "לפיד, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה, מנסה לקושש קולות. הוא קובע שיאים בצביעות ובפופוליזם"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציג היום (ג') את תוכנית המפלגה להלאמת קק"ל. על-פי התוכנית, שתעוגן בחקיקה שתונח על שולחן הכנסת לאחר הבחירות, תהפוך קק"ל לחברה ממשלתית הכפופה לרגולטורים ושתפוקח על-ידי מבקר המדינה.

"נניח על שולחן הכנסת ה-20 הצעת חוק שתלאים את קק"ל, תכניס לקופה הציבורית מיליארדי שקלים מקופת קק"ל ותעביר לידי הציבור למעלה משני מיליון דונמים של קרקעות שקק"ל מחזיקה בהם", נמסר מיש עתיד.

לפיד ציין כי "המדינה צריכה להיות שייכת למעמד הביניים ולשכבות החלשות. לא לעסקנים שמקבלים מינויים פוליטיים, לא למימון מנגנונים מנופחים עם חשבון הוצאות בלתי מוגבל, לא לקניית המשך ההתנהלות במחשכים על-ידי העברת מיליוני שקלים למפלגות ולשלוחותיהן. במקום שהכסף ישמש לשחיתות, נשתמש בו לחינוך, לבריאות ולרווחה ולהגדלת היצע הדיור"..

על-פי התוכנית, יוחזרו הקרקעות המדינה לידי הציבור, והן ישווקו במטרה להוציא לדרך בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש ולהוריד את מחירי הדיור. מדובר ב-2.35 מיליון דונם המהווים כ-11% מקרקעות המדינה. בנוסף, יצומצם הדרג הניהולי והארגון יחויב בשקיפות תוך הכפפה למבקר המדינה.

לדברי לפיד, הכפפת קק"ל לחוק התקציב תכניס עוד מיליארד שקל בשנה לקופת המדינה ותאפשר להקל את נטל המס על הציבור. הכספים, על-פי לפיד, ישמשו לקיום יום לימודים ארוך, לחיזוק חדרי המיון ולמלחמה בעוני.

מקק"ל נמסר בתגובה: "לפיד, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה, מנסה בזמן בחירות לקושש קולות ולגרד כותרות על גבה של קרן קיימת לישראל. האיש שתחת כהונתו התרחבו הפערים, נפגע החוסן החברתי, העמיק העוני, חושב שלשקר יש רגליים. האיש הזה תוקף את הארגון הלא ממשלתי היחיד שהשקיע מעל ל-100 מיליארד שקל לפיתוח הארץ ולטובת העם והמדינה. לפיד ביקש לגזול באופן בלתי חוקי ופופוליסטי את כספי קק"ל כדי לנסות ולהעלים את הגירעון התקדימי שיצרה מדיניותו הכושלת.

"לפיד מינה את ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין כמועמד לכנסת. שלפיד ישאל את ילין איפה היתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר בתקופתו? שישאל את ילין מי שיקם את השטחים החקלאיים, מי פרץ דרכים ומי העניק שירות לילדים במקלטים. שלפיד ילמד, שישאל מה עשתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר. לפיד קל בדיבורים, אפס במעשים. הוא מעולם לא הצטיין בצניעות, אבל מתברר כעת כי הוא קובע שיאים בצביעות ובפופוליזם".