יוון: נשיג מימון ממדינות אחרות - לא צריכים את אירופה

שר ההגנה של יוון: "אם לא תהיה עסקה, ונראה שגרמניה ממשיכה להתעקש ורוצה לקרוע את אירופה, אז חובתנו היא לשלוף את תוכנית ב', והיא להשיג מימון ממקור אחר. זה יכול להיות ארה"ב, רוסיה, סין או מדינות אחרות"

הפגנה מול הפרלמנט היווני על רקע חבילות הסיוע / צילום: רויטרס
הפגנה מול הפרלמנט היווני על רקע חבילות הסיוע / צילום: רויטרס

שר ההגנה של יוון, פנוס קמנוס, טוען כי אם גרמניה תמשיך להתעקש ולא תגיע להסדר חוב עם יוון, אזי יוון תפנה למקורות מימון ממדינות אחרות ולא מאירופה.

"אנחנו רוצים הסדר", אמר קמנוס, "אבל אם לא תהיה עסקה, ונראה שגרמניה ממשיכה להתעקש ורוצה לקרוע את אירופה, אז חובתנו היא לשלוף את תוכנית ב', והיא להשיג מימון ממקור אחר. זה יכול להיות ארה"ב, רוסיה, סין או מדינות אחרות".

קמנוס הוא יו"ר מפלגת "היוונים העצמאים", מפלגה קיצונית המתנגדת לתוכנית הצנע שחברה לקואליציה של מפלגת "סיריזה" הקומוניסטית בראשות רה"מ אלכסיס ציפראס.

ציפראס אמר שלשום כי תוכנית הסיוע של הטרויקה ליוון הסתיימה וכי יוון לא תפנה לקבלת המשך סיוע בתנאים הנוכחיים, הכוללים המשך צנע במדינה. הוא נחוש לקיים את הבטחות הבחירות שלו - סיום תוכנית הצנע, ביטול חלק מהרפורמות בשנים האחרונות, החזרת עובדי ממשלה שפוטרו לעבודה ומתן סיוע לעניים.

גוש האירו, בהובלת גרמניה, לא הראה עדיין כל סימן של התפשרות עם יוון והנושים האירופים דורשים מיוון להמשיך ברפורמות ובקיצוצים כדי להמשיך לקבל סיוע ולעמוד בהחזרי החובות שלה.