חדשות 2: נקיים עימות בחירות גם ללא כל המועמדים

חדשות 2: "אנו סבורים שכנהוג בדמוקרטיות הגדולות בעולם, יש לקיים שיח אמיתי ומעמיק בפני הציבור, ששיאו בעימות פומבי" ■ המסר הוא בעיקר לנתניהו המסרב לעימות ■ גם חדשות 10 יצאו בהודעה דומה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חברת החדשות של ערוץ 2 יצאה הערב (ג') בפנייה לכל ראשי המפלגות להתייצב לעימות טלוויזיוני, ומבטיחים לקיים עימות כך או כך - בין אם יגיעו כך ראשי המפלגות לשידור ובין אם לא. המסר הוא בעיקר לראש הממשלה בנימין נתניהו המסרב לעימות.

"רגע לפני שאזרחי ישראל הולכים לקלפיות לקבוע את עתידה של המדינה", אמרו בחדשות 2, "אנו סבורים שכנהוג בדמוקרטיות הגדולות בעולם, יש לקיים שיח אמיתי ומעמיק בפני הציבור, ששיאו הוא עימות פומבי בו יידונו הנושאים המרכזיים המעסקים את אזרחי ישראל.

"חדשות ערוץ 2 מתכוונים לקיים את העימות גם אם לא כל ראשי המפלגות ייענו לקריאה, למרות שכך אנו מקווים".

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", חדשות 2, כמו גם חברות החדשות האחרות, פנו כבר לכל המועמדים. הערב שלחה חברת החדשות מסרון לכלל המפלגות להתייצב לעימות.

מי שהודיעו כי יגיעו לעימות הם יצחק הרצוג מהמחנה הציוני, זהבה גלאון ממרצ, יאיר לפיד מיש עתיד ונפתלי בנט מהבית היהודי.

הערב הוציאה גם מערכת חדשות ערוץ 10 הודעה, לפיה החברה פנתה בשבוע האחרון לכל ראשי המפלגות הגדולות בישראל והציעה להם לערוך עימות טלוויזיוני שבו יפרשו לפני אזרחי המדינה את עמדותיהם.

"חדשות ערוץ 10 רואה חשיבות ראשונה במעלה בחברה דמוקרטית לקיום עימות בין ראשי המפלגות ערב הבחירות בישראל", נמסר. "דרך עימות זה יצליחו אזרחי ישראל לקבל תשובות מקיפות יותר על הסוגיות המרכזיות שעימן מתמודדת החברה הישראלית ועימן מתמודדים אזרחי ישראל, ואלה ישפיעו על החלטתם בקלפי".

גם בחדשות 10 אמרו כי רוב ראשי המפלגות השיבו בחיוב להצעה לערוך עימות, וכי הובהר לנציגי המפלגות כי בכוונת חדשות 10 לקיים את העימות גם אם אחד מהם יסרב לקחת בו חלק.