ועדת הבחירות פסלה את מועמדות זועבי ומרזל לכנסת

(עדכון) - ח"כ יריב לוין: "הכדור עובר עכשיו לידיים של בג"ץ, אשר הגיע הזמן שיחדל מהגישה המתחסדת לפיה פסילת זועבי היא פגיעה בדמוקרטיה"

בפעם השנייה ברציפות, אחר שכבר נפסלה בהתמודדות לכנסת ה-19 ביוזמת סגן השר אופיר אקוניס והליכוד לפני שנתיים, ועדת הבחירות פסלה גם הפעם את מועמדות ח"כ חנין זועבי לרוץ לכנסת ה-20. גם מועמדותו של איש הימין ברוך מרזל, המבקש לרוץ לכנסת ברשימתו של אלי ישי, נפסלה.

המאבק אוטומטית עובר להכרעת בית המשפט העליון, שידון בשבועיים הקורובים בבקשות הפסילה. כזכור, בפעם הקודמת העליון הפך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ואישר את מועמדותה של זועבי. ההערכה היא שכך ינהג העליון גם הפעם.

ח"כ אופיר אקוניס אמר היום כי "אני מברך על החלטת ועדת הבחירות המרכזית. מצער שבית המשפט העליון לא אישר את ההחלטה כבר לפני הבחירות לכנסת הקודמת ואיפשר לח"כ זועבי להשתמש בדמוקרטיה הישראלית כדי לחסל אותה".

לדבריו, "טוב יעשו שופטי בית המשפט העליון אם הפעם יאשרו את החלטת ועדת הבחירות ויחסמו את כניסתה של תומכת הטרור לכנסת ישראל".

ח"כ יריב לוין, אשר הגיש את העתירה לפסילת זועבי מטעם הליכוד, אמר כי "ועדת הבחירות קיבלה היום את ההחלטה ההגיונית היחידה - לפסול את מועמדותה של ח"כ זועבי לכנסת ה-20. הכדור עובר עכשיו לידיים של בג"ץ, אשר הגיע הזמן שיחדל מהגישה המתחסדת לפיה פסילת זועבי היא פגיעה בדמוקרטיה, יאשר את החלטת הוועדה ולא ישתף פעולה עם ניצולה לרעה של הדמוקרטיה לשם בגידה במדינה וסיוע לטרור".

מועמד "ישראל ביתנו" לכנסת, שרון גל, אמר לאחר אישור פסילתה של זועבי: "אני שבע-רצון מהחלטת הוועדה שנענתה לבקשת ישראל ביתנו וקבעה כי הטרוריסטית חנין זועבי חצתה כל קו אדום ואין היא יכולה לכהן בכנסת ישראל. זהו מסר ברור לכל תומכי הטרור ומשתפי הפעולה עם הטרור והמסיתים - שלא יבחנו עוד את גבולות חופש הביטוי כי הדמוקרטיה הישראלית חייבת לשמור על עצמה. אני בטוח שבית המשפט העליון יאשש את הפסילה ויחדד את המסר שלא ניתן לאיש לנצל את הדמוקרטיה, לפגוע במדינה שלנו ובחיילי צה"ל.

יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, אומר כי "כמו שברור שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב ושאחרי יום ראשון בא יום שני, כך גם הכי ברור שמקומה של חנין זועבי הוא לא בכנסת ישראל".

מקומה של זועבי הוא אפילו לא ברשות הפלסטינית, אומר השר ליברמן "אלא יחד עם הטרוריסטים של החמאס בעזה. אני שמח שועדת הבחירות קיבלה את עמדתה של 'ישראל ביתנו' ומקוה שהפעם בית המשפט העליון לא יחזור על הטעות שנעשתה עם עזמי בשארה ולא יאפשר לתומכת המחבלים וסייענית הטרוריסטים מהמרמרה להתמודד בבחירות לכנסת של המדינה היהודית", דברי השר ליברמן.