וינשטיין לנתניהו: אסור לפסול כעת שופטים לפרס ישראל

היועמ"ש פנה אמש לרה"מ נתניהו ומסר לו כי בשל תקופת הבחירות אין לקבל בעת הזו החלטות באשר לשופטים בוועדות פרס ישראל ■ בימים האחרונים נרשם גל התפטרויות מוועדת השופטים לפרס ישראל לספרות

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים מסר הבוקר (ו') כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו ומסר לו כי בשל תקופת הבחירות אין לקבל בעת הזו החלטות באשר לשופטים בוועדות פרס ישראל.

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, השיבה הבוקר למכתבו של וינשטיין וציינה כי ראש הממשלה ביקש למסור כי הוא מכבד את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה שלא לעסוק במינוי שופטי פרס ישראל, בעת הזו של תקופת הבחירות.

במכתב צוין גם כי ראש הממשלה נתניהו ביקש למסור כי "היה ויעמוד בראשות הממשלה הנכנסת, הוא יקים ועדה לגיבוש קריטריונים למינוי שופטים לפרס ישראל, בהתאם להמלצתך ולהצעת מבקר המדינה בדוח מבקר המדינה משנת 2010".

הודעת וינשטיין באה על רקע הסערה של הימים האחרונים, לאחר שראש הממשלה החליט לבטל את מינויים של הפרופ' אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד לוועדת פרס ישראל לספרות.

בימים האחרונים נרשם גל התפטרויות של שופטי פרס ישראל מוועדת השופטים לפרס ישראל בתחום חקר הספרות, בטענות ל"פוליטיזציה ושיקולים זרים" לכאורה מצד ראש הממשלה. השופטים מחו נגד הפסילה של הולצמן והירשפלד על-ידי לשכת ראש הממשלה מלשמש כשופטים בפרס ישראל לספרות, לאחר שנטען מצד ראש הממשלה כי הם "אנטי-ציוניים".

במחאה, 7 שופטי הוועדה התפטרו מתפקידם: פרופ' נסים קלדרון, פרופ' נורית גרץ, פרופ' זיוה בן-פורת, ד"ר אורי הולנדר ויונה אליאן. זאת בנוסף להתפטרותה של גיל הראבן מוועדת השופטים בתחום הספרות ורם לוי מהוועדה לפרס הקולנוע. במקביל, הודיע פרופ' יגאל שוורץ כי החליט לבטל את מועמדותו לקבלת הפרס, וכמוהו גם הסופר יצחק בן-נר.