ממשלת יוון: נעשה הכול כדי להגיע להסכם ביום שני

לאחר שהפגישה השבוע הסתיימה ללא תוצאות, אמר דובר הממשלה היוונית: "נעשה כל שביכולתנו כדי להגיע להסכם ביום שני. אם לא נגיע להסכם ביום שני, אנחנו מאמינים שתמיד יש עוד זמן, כך שלא תהיה בעיה"

אלכסיס ציפראס / צילום: בלומברג
אלכסיס ציפראס / צילום: בלומברג

יוון תעשה את כל המאמצים על מנת להגיע להסכם עם מדינות גוש האירו בפגישת שרי האוצר ביום שני, על מנת לסכם על תוכנית חדשה לתמיכה במדינה.

"נעשה כל שביכולתנו כדי להגיע להסכם ביום שני", אמר היום (ו') דובר הממשלה היוונית, גבריאל סקלרידיס, בראיון לטלוויזיה היוונית. "אם לא נגיע להסכם ביום שני, אנחנו מאמינים שתמיד יש עוד זמן, כך שלא תהיה בעיה".

אתמול בלילה (ה') הסתיימה הפגישה הראשונה ללא החלטות. השיחות בין היורו-גרופ לנציגי יוון נמשכו בבריסל למשך 6 שעות עד השעות הקטנות של הלילה, אך הסתיימו כאמור ללא צעדים אופרטיביים, וההחלטות יידחו לשבוע הבא בפגישת מנהיגי האיחוד.

חבילת הסיוע של יוון מהאיחוד האירופי פגה ב-28 בפברואר, והיא עדיין מתעקשת על 6 דרישות עיקריות שעיקרן סיום הצנע, וסירוב לחבילת חילוץ נוספת תחת תנאים של האיחוד האירופי וקרן המטבע. בלי סיוע אירופי, יוון עלולה להישאר ללא נזילות ועלולה לפרוש מהאיחוד האירופי כבר בסוף החודש.

ההצעה היוונית כוללת את 6 הדרישות העיקריות הבאות:

■ הלוואת גישור שתממן את ממשלת יוון עד שיושג הסכם רחב יותר.

■ השלמת 70% מתוכנית הרפורמות הנוכחית.

■ גיבוש 10 רפורמות נוספות בתיאום מול ה-OECD.

■ הפחתת החוב הלאומי של יוון.

■ יוון תנהל עודף תקציבי של 1.5% מהתוצר לעומת 3% כפי שדורשת אירופה.

■ אישור חבילת הקלות לשכבות החלשות ביוון, שעלותה קצת פחות מ-2 מיליארד אירו.