הסרטון השערורייתי של ועד מתיישבי שומרון נגד השמאל

חוצה את כל הגבולות: סרטון אנימציה שהופק ע"י ועד מתיישבי השומרון משווה את ארגוני השמאל ל"יהודונים" שמספקים לאירופים השמצות על ישראל תמורת בצע-כסף

סרטון הסתה ועד מתחלי השומרון/ צילום: מהוידאו
סרטון הסתה ועד מתחלי השומרון/ צילום: מהוידאו

אנטישמיות לשמה: סרטון אנימציה חדש שהופק על-ידי ועד מתיישבי השומרון מציג ארגוני שמאל כיהודים עם אף ארוך שמספקים לאירופים השמצות על ישראל בתמורה לכסף.

בסרטון נראה אותו "יהודי שמאלני" לכאורה עם אף ארוך כשהוא אוחז במסור ועושה כדבריו של "מפעילו האירופי", שנקרא בתחילת הסרטון "דר שטרימר", על שם הביטאון של המפלגה הנאצית תחת שלטונו של אדולף היטלר.

"אני מתבייש", כתב בתגובה יועז הנדל בדף הפייסבוק שלו, ואפילו הזכיר את החשדות לשחיתות בפרשת ישראל ביתנו, כאשר שמה של החברה לפיתוח שומרון נקשר בפרשה ומנהלה נחקר בה.

"גדלתי בשומרון, משפחתי עדיין גרה שם. אני אוהב את הנופים, האנשים, הרוח. לכן אני כל כך מתבייש בסרטון החדש של ועד מתישבי שומרון", המשיך הנדל. "השמאל כיהודי עם אף גדול. בוגד שמובל בסוף לתלייה. כל הסטראוטיפים האנטישמיים במתכוון. אני, בניגוד לוועד מתיישבי שומרון, עוסק במאבק נגד ארגוני הדה-לגיטימציה. אני משקיע בזה זמן וכסף. אם זה אמור לעזור במאבק נגד ארגוני שמאל רדיקלי - אז לא. כך הופכים מאבק חשוב לשיח הזוי.

"זו לא הפעם הראשונה שבה ועד מתיישבי שומרון פוגע בתדמית של תושבי השומרון, הימין ומדינת ישראל. למועצה אזורית שומרון לא הספיקו החשדות בשחיתות? הגיע הזמן לשים לארגון הזה סוף".

מהמטה למאבק בגזענות נמסר בתגובה: "עצם השימוש במוטיבים נאצים הוא מעשה נבלה שראוי שכל אזרח שומר חוק יתנער ממנו. אין מילים לתאר את הזעזוע והחלחלה שהסרטון מעורר וחמור יותר הוא שהדבר נעשה על ידי ועד מתיישבי השומרון, גורם שנהנה מכספי ציבור. כל מטרתו של הסרטון היא לייצר שנאה ושטנה ולא פלא שהוא מופץ בימי בחירות שבהם גורמים שונים עושים שימוש בהסתה וגזענות כדי לצבור פופולריות. אנו מציינים כי בחירות ללא גזענות מחזקות את הדמוקרטיה והשנאה מקעקעת אותה".