עובדי מפעלי ים המלח מצטרפים מחר לעיצומים בכיל

העובדים יסגרו מחר את שערי המפעל לכניסה ויציאה של סחורות, כאות הזדהות עם 140 עובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום לפטר

עובדי כיל מפגינים / צילום: באדיבות ועד העובדים
עובדי כיל מפגינים / צילום: באדיבות ועד העובדים

עובדי מפעלי ים המלח מקבוצת כיל יחלו מחר (ד') בצעדים ארגוניים כאות מחאה נגד כוונת ההנהלה לפטר מאות עובדים מהקבוצה, במסגרתם יסגרו את שערי המפעל לכניסה ויציאה של סחורות.

זאת, כאות הזדהות עם 140 עובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום לפטר, ולאחר שהמו"מ עם הנהלת מפעלי ים המלח, שדורשת מצידה לפטר 400 עובדים, עלה על שרטון.

אתמול השתתף יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורןבהפגנת עובדי קבוצת כיל, יחד עם ראש עיריית דימונה בני ביטון, ראש עיריית ערד טלי פלוסקוב, ראש מועצת נאות חובב אנדריי אוזן וראשי ערים נוספות. בהפגנה, שהתקיימה מול מטה הנהלת הקבוצה בבאר-שבע, פנה ניסנקורן לעובדים, שמוחים על פיטורי 140 עובדים ממפעל תרכובות ברום, ואמר להם: "אתם במאבק על החיים שלכם, על הכבוד שלכם, על הפרנסה, על הבית. לשלוח הביתה 140 איש, וזו רק ההתחלה, זה לצרף 140 משפחות בדרום אל מעגל העוני".

היום אמר ניסנקורן כי "לא ניתן למאבק הזה להיעלם. במשך שנים אזור הדרום כולו הופקר והוזנח ויש לשים לכך סוף. פיטורי כל עובד שולחים אותו היישר לקו העוני, ולא ייתכן שאחד המעסיקים הגדולים והמשמעותיים ביותר בנגב מאיימים בפיטורים מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של הצעדים שלו. לא נרפה, עד שהנושא ייפתר ואיום הפיטורים יוסר".

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, אמר: "מועצת העובדים של מפעלי ים המלח לא תיתן יד לשום פיטורי עובדים, אלא רק בפרישה מרצון ובהתדיינות ושיח עמנו. כל מטרת אנשי הנהלת החברה זה לפגוע בעובדים המאוגדים כדי שיוכלו לשלוט בנו ולהמשיך להתנהג כפי שהם מתנהגים בימים אלה - באגרסיביות, בכוחניות ובאיומים על העובדים".

מכיל נמסר כי "הנהלת מפעלי ים המלח קוראת לוועד העובדים לחזור לקיום מו"מ מתוך כוונה להגיע להסכמה בדבר מימוש תוכנית ההתייעלות ולהימנע מעיצומים מיותרים".