הבורסה ננעלה בעליות; קבוצת דלק זינקה 6.3%, רציו 6%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל ■ המדינה הציגה היום לנובל ודלק את מתווה הפשרה, כלומר מבנה משק הגז המקובל עליה ■ מזור צנחה לאחר הדוחות

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית ברקע עליות השערים הקלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 מעפיל לשיא חדש, ובהמשך הציפייה לחדשות מהשיחות בין האיחוד האירופי ליוון. היום נפתח המסחר בניו-יורק בירידות קלות במדדים ובאירופה המגמה מעורבת. בשוק האג"ח נרשמו ירידות של כ-0.3% באגרות החוב השקליות הממשלתיות הארוכות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל.

יוון הקטנה מעסיקה את אירופה, מתוך חשש כי משבר החובות ביבשת יחריף. למרות ההתעקשות של יוון לסיים את תקופת הצנע ולא לקבל סיוע נוסף מהאיחוד האירופי תחת תנאים מוקדמים, לא סביר כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) ימנע מהבנקים ביוון להמשיך לקבל נזילות מהקרן לסיוע למערכת הבנקאית של גוש האירו.

לפי הערכות כלכלנים, ה-ECB יאפשר ליוון לקבל כספים מקרן "סיוע נזילות חירום" לבנקים (ELA - emergency liquidity assistance). הבנקים היווניים יכולים ללוות החל מ-5 מיליארד אירו מהקרן ועד סכום מקסימלי של 65 מיליארד אירו. זאת, למרות שבתחילת החודש הבנק אמר כי לא יקבל ערבויות על החוב של יוון באג"ח ממשלת יוון שמדורגות "זבל", ולמרות שעד כה יוון סירבה לבקש הארכה של חבילת הסיוע האירופית.

מניות במוקד

המדינה הציגה היום לנובל ודלק את מתווה הפשרה, כלומר מבנה משק הגז המקובל עליה. על-פי המתווה שנחשף ב"גלובס", קבוצת דלק תמכור את החזקותיה במאגר "תמר" וכמו כן תמכור את מאגרי "כריש" ו"תנין" הקטנים יותר לצד שלישי. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים. (לסיפור המלא)

כלל ביוטכנולוגיה הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ברקע הודעתה כי חתמה על הסכם עם הייפריון, שהאשימה את עורכי ניסוי בתרופה לטיפול בסוכרת במרמה וכעת ממתנת האשמותיה.

מניות הבנקים הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שעלו בשיעורים נאים בימי המסחר האחרונים. נציין את פועלים ולאומי .

מזור דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הרביעי אשר הסתיים ב-31 בדצמבר 2014 הסתכמו ב-5.7 מיליון דולר, בדומה להכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2013. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכם ב-3.5 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2013.

ביו ויו דיווחה הבוקר על תוצאות חיוביות בדוח ביניים נוסף בניסוי הקליני לבדיקה לסיוע בגילוי מוקדם של סרטן הריאה.

פלוריסטם דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי פרה-קליני שהשלים באופן עצמאי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב (NIH) עם התאים של החברה ואשר נועד להעריך את השימוש בהם לטיפול במח עצם שנפגע כתוצאה מחשיפה לרמות גבוהות של קרינה.

לקראת פרסום תוצאות הניסוי הקליני שלב II/III לטיפול במחלת הפסוריאזיס הצפוי בחודש הבא, כן פייט הודיעה אתמול כי קיבלה הודעת אישור ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי עבור פנטנט נוסף לתרופת ה-CF101 בטיפול בפסוריאזיס.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]