מניית היום: מזנקת בכ-12% בעקבות תוצאות חיוביות בניסוי

סלקט ביומד דיווחה היום על תוצאות מוצלחות במסגרת שיתוף-הפעולה עם קרן מחקרים רפואיים, פיתוח תשתיות ושירותי בריאות של המרכז הרפואי תל-אביב

שי ירקוני / צילום: תמר מצפי
שי ירקוני / צילום: תמר מצפי

מניית סלקט ביומד רושמת עלייה חדה במחזור ער במהלך המסחר בבורסה. סלקט, העוסקת בברירת תאי גזע, מדווחת היום על תוצאות מוצלחות במסגרת שיתוף-הפעולה עם קרן מחקרים רפואיים, פיתוח תשתיות ושירותי בריאות של המרכז הרפואי תל-אביב. במסגרת שיתוף-הפעולה נבחן השימוש בפלטפורמה שפיתחה החברה לסוגים נוספים של תאי גזע, ממקורות אחרים של רקמות הגוף.

התוצאות הראו שטכנולוגית ברירת התאים הפונקציונאלית של סלקט, פועלת היטב גם על תאי גזע מזנכימאליים ממקור רקמת שומן. עד היום בחנה החברה בהרחבה את הטכנולוגיה על תאי דם המטופואטים (תאי גזע של מערכת הדם והחיסון).

במסגרת שיתוף-הפעולה נבחנה המערכת על דגימות של שאיבת שומן בכדי להעשיר את תאי הגזע שבדגימה, שבמקרה זה הם מהסוג המזנכימלי. התוצאות הראו כי גם ברקמת שומן, בנוסף למה שהחברה הראתה בעבר במוח עצם, דם היקפי ודם חבל טבור, הפעלת מערכת הברירה של החברה הובילה לגדילה במספר התאים ושיפור ביכולתם לייצר מושבות.

הגדילה במספר התאים, כפי שנמצאה מובהקת סטטיסטית במעבדה לתאי גזע מזנכימאלים בביח איכילוב בהנהלת דר' ניר שני, עשויה להוביל לשיפור בתוצאות השתלת תאי הגזע מזנכימליים ועוד יותר בתהליכי הייצור של מוצרים אלה. בכוונת החברה להמשיך את תהליכי המחקר והפיתוח המשותפים לקראת אפליקציה קלינית, כמו גם את שיתופי-הפעולה - והפעם עם חברות המבססות את תכשיריהן על תאים ממקור רקמת שומן.

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל חברת סלקט, ציין כי "משמעות התוצאות היא הרחבה של קשת השימושים האפשריים בטכנולוגיה של סלקט והגדלה של השווקים הפוטנציאליים אליהם מיועדים מוצרי החברה. לצד הפיתוח העיקרי של תוכנית השתלת מוח העצם, תבחן עתה החברה פיתוח של מוצרים המיועדים לברירת תאי גזע מרקמת השומן. בנוסף לעובדה שמדובר בסוג נוסף של תאי גזע, השימוש ברקמת שומן משפר גם את היכולת לבצע השתלת תאי גזע עצמונית. שוק התאים המזנכימליים לבדו צפוי לחצות את ה-4.8 מיליארד דולר בשנת 2018".