"בזמן שעסוקים במעון נתניהו - הוא מוכר חוק הגיוס לחרדים"

ח"כ עפר שלח: "מה שעומד על כף המאזניים בבחירות הקרובות זה עתיד החברה, הערכים והכלכלה בישראל - ולא אם הבעל של שרה יזכה להזמין שניצלים ופירה במאות אלפי שקלים גם בשנים הבאות"

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) מגיב לדיווח מאתמול, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למפלגות החרדיות כי יקים איתן קואליציה ויבטל את הסנקציות הפליליות שיוטלו על סרבני גיוס בחוק הגיוס שהעבירה יש עתיד.

לדבריו שלח, זה מה שעומד על כף המאזניים בבחירות הקרובות - "עתיד החברה, הערכים והכלכלה בישראל, ולא אם הבעל של שרה יזכה להזמין שניצלים ופירה במאות אלפי שקלים גם בשנים הבאות".

שלח מוסיף בציניות: "נו, נעים לכם עם הסיפורים על מעון ראש הממשלה? למדתם כבר בעל פה את הדיאלוגים השייקספירים בין הגברת נתניהו למושיק גלאמין? יש לכם כבר את הטלפון של החשמלאי ההוא שהוא גם ידיד וגם עובד ביום כיפור?

"איני מזלזל, חס וחלילה, בתיאורי הקמצנות והנהנתנות של נתניהו על חשבון העובדים וקופת המדינה המעידים בעיני על אופיו של האיש עם המעון בירושלים והבית בקיסריה. אלא שבחסות הסחת הדעת הקולקטיבית הזאת, שעובדת רק לטובת נתניהו, מתרחשים דברים חמורים באמת. דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם שמים פתק בקלפי", דברי שלח.

עוד אמר שלח: "מה שאמר נתניהו לתקשורת החרדית - ביטול חובת הגיוס שהיא הליבה של חוק השוויון בנטל - לא מפתיע אותי. את החוק הזה, שמטפל בבעיה לאומית שהוזנחה 66 שנים, העברנו על אפו ועל חמתו של ראש הממשלה, שפעל גם בעניין הזה (כמו בחוק הגיור, כמו במע"מ אפס) כשלוחן של המפלגות החרדיות ולא כראש ממשלה שטובת המדינה לנגד עיניו".

שלח פונה לבוחרים ואמר: "מנסים להטעות אתכם, אבל חשוב שתדעו מה זה אומר. הסעיף המדובר קובע שאם בשנת הגיוס המסתיימת ב-30 ביוני 2017 לא יתגייסו חרדים לצבא ולשירות האזרחי בכמויות שנקבעו בהחלטת הממשלה (5,200 בסך הכל), תחול על הציבור החרדים חובת גיוס כמו על הציבור הכללי, למעט כמות מסוימת של עילויים. האיום הכרוך בסעיף הזה הוא זה שמביא לכך שמערכת הביטחון מקדישה לגיוס החרדים משאבים יותר מאי פעם, מה שהביא, למרות כל נבואות הזעם, לעלייה במספר החרדים שהתגייסו גם בשנת הגיוס האחרונה.

"מפלגת העבודה, אגב, לא הצביעה בעד הסעיף הזה בוועדה ולא תמכה בחוק במליאה, בכל מיני תירוצים מגוחכים - ואחר כך הוציאה הודעה עוד יותר מגוחכת, לפיה לו הייתה נוכחת במליאה הייתה תומכת בו. את הכניעה המבישה והמזיקה הזו רק אנחנו נוכל למנוע. יש עתיד תמשיך להילחם למען השיוויון בנטל", דברי שלח.