צפו ביאיר לפיד מבטיח מהפיכה גדולה בביטוח לאומי

המטרה: "להבטיח טיפול ראוי ומהיר יותר במי שצריכה לקבל דמי לידה, או מי שזכאי לקצבת נכות או כל שירות אחר"

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מבטיח להוביל רפורמה במוסד לביטוח לאומי כדי לייעל את השירות לאזרח.

לפיד אמר כי המהפיכה בביטוח לאומי נדרשת על מנת "להבטיח טיפול ראוי ומהיר יותר במי שצריכה לקבל דמי לידה, או מי שזכאי לקצבת נכות, או כל שירות אחר. נחתוך בבירוקרטיה ובכמות הוועדות הרפואיות, נקצר את הטפסים ומשך הטיפול. כמו שעשינו עם ניצולי השואה, נעשה עם כל האוכלוסיות החלשות, כי זה התפקיד שלנו. זה המדד שלנו לאיזו חברה אנושית אנחנו, ואיזו חברה אנושית אנחנו רוצים להיות. בגלל זה אנחנו כאן. נלחמים על המדינה".

בדף הפייסבוק שלו טען לפיד כי התקשורת עוסקת בהוצאות מעון רה"מ במקום בדברים העיקריים: "התקשורת עסקה בימים האחרונים במעונו של ראש הממשלה. בהוצאות, בשטיחים, בחשמלאי. אני לא הולך להכנס לזה מפני שזה מביש ומביך ועלוב, וזה רק חצי מהסיפור. החצי הפחות חשוב. החצי השני הוא החשוב יותר. החצי השני הוא לאן הכסף לא הולך. אחרי שנים של הזנחה והפרטה והתעלמות מהציבורים הכי חלשים במדינת ישראל, הצלחנו בשנה האחרונה להוציא 60,000 ילדים מעל לקו העוני.

"ב-1 בינואר היו אמורות לעלות קצבאות הזקנה ל-190 אלף קשישים המקבלים הבטחת הכנסה, וזה היה מעלה אותם מעל לקו העוני. אנחנו שמנו את הכסף לקשישים האלה כי זו המשמעות של לקיחת אחריות. לטפל בנושאים הכי קשים והכי מורכבים ששנים הזניחו אותם. זה מה שמאיר כהן עשה במשרד. במקום לחפש פלסטרים, הוא הלך לטפל בעוני מהשורש. לעזור לשכבות הכי חלשות להיות קצת יותר חזקות. דאגנו ליותר מ-200,000 ארוחות בפרויקט הבטחון התזונתי, ששכב במגירות של משרדי הרווחה והאוצר במשך שנים, כי תמיד היה משהו יותר דחוף, או יותר חשוב, או יותר תקשורתי לטפל בו. עזרנו לבני נוער שהלכו לאיבוד ומצאו את עצמם ברחובות למצוא את הדרך.

"מצאנו פיתרונות לאימהות חד-הוריות שרוצות לצאת לעבוד אבל המדינה שמה להן רגליים. טיפלנו באוכלוסיית העיוורים שבפעם הראשונה הרגישו שמישהו רואה אותם, כשהם שמעו שהם זכאים לראשונה לקצבת השר"מ, השירותים המיוחדים".