צפו: מכות בכנס "הבית היהודי" בגלל דגל הגאווה

במהלך אירוע של הבית היהודי בחיפה התעמתו פעילי זכויות קהילת הלהט"ב עם תומכי המפלגה, לאחר ששלפו את דגל הגאווה וקראו לפעול למען הדמוקרטיה ■ אחת מהפעילות שהותקפו: "אחד מהנוכחים שם התחרפן"

מהומות בכנס של מפלגת הבית היהודי בחיפה, להט"ב, זכויות אזרח / צילום: וידאו
מהומות בכנס של מפלגת הבית היהודי בחיפה, להט"ב, זכויות אזרח / צילום: וידאו

אמש (ד') נערך במרכז הקונגרסים בחיפה כנס של פעילי הבית היהודי. מלבד פעילי מפלגת הימין, לכנס הגיעו גם פעילים חברתיים, ששלפו לפתע דגלי גאווה - מה שהוביל למהומה ולתגרה רבת משתתפים באולם.

התקרית האלימה החלה לאחר שאחד הפעילים הוציא מתיקו את הדגל הצבעוני. יתר חבריו שנכחו יחד עמו במקום צעקו ברקע: "לא חוזרים לארון - אין דמוקרטיה בלי שוויון". ההפגנה למען שוויון קהילת הלהט"ב הכעיסה כמה מתומכי הבית היהודי, שהחלו להתעמת עם הפעילים החברתיים.

"לכנס הגיעו פעילים חברתיים ובהם חברי הקהילה הלהט"בית כדי לשאול שאלות נוקבות", הסבירה נעמה לזימי, פעילה חברתית מחיפה. "כשנשלפו דגלי גאווה תקפו את אחד הפעילים. אחד מהנוכחים שם התחרפן".

לילך בן דוד, אחת הפעילות שהייתה במרכז הקונגרסים, סיפרה לחדשות 2 כי הוכתה בפניה על ידי אחד מפעילי הבית היהודי. "אני מתכוונת להגיש היום תלונה במשטרה", אמרה בן דוד.

תגובת הבית היהודי: "השמאל לא למד דבר מרצח רבין, וההסתה שבה הוא נוקט כעת תביא לתוצאות קשות, כשבוז'י וציפי שותקים. השר בנט הוא כיום הפוליטיקאי היחיד בישראל שגורמי הביטחון ממליצים לו לא להיכנס לארועים בנוכחות אנשי שמאל. אנו קוראים לראשי השמאל להוקיע את אלימות פעיליהם לפני שיהיה מאוחר מדי, ואלימות השמאל תגרום לנזקים בלתי הפיכים. על התקשורת שלא מתייחסת להתנפלות על כנסי הבית היהודי לא נדבר, אין לנו ציפיות".