הפרקליטות: להחמיר בעונשה של עמית מכטינגר שנהגה בשכרות

לאחר שבית המשפט לתעבורה פסל את רישיונה של הדוגמנית ל-3 שנים וגזר עליה שנת מאסר על-תנאי, דורשים כעת בפרקליטות להחמיר בעונשה ולהטיל עליה עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות

עמית מכטינגר/ צילום: יוסי כהן
עמית מכטינגר/ צילום: יוסי כהן

בסוף דצמבר 2013 נתפסה עמית מכטינגר, מהדוגמניות המובילות בארץ בעבר, נוהגת בשכרות בתל-אביב. בהמשך התברר כי הייתה זו הפעם השנייה שבה היא נתפסה נוהגת תחת השפעת אלכוהול.

מכטינגר הועמדה לדין, ובתום ההליך גזר עליה בית המשפט לתעבורה שנת מאסר על-תנאי, 3 שנות פסילה מנהיגה, 6 חודשי פסילת רישיון על-תנאי, קנס של 4,000 שקל וצו מבחן לתקופה של שנה.

בעיני הפרקליטות, הענישה הזו אינה מספקת. כל קשר לעובדת היותה של מכטינגר סלבריטאית, בהווה או בעבר, מקרי בהחלט, יטענו שם בוודאי.

בערעור לבית המשפט המחוזי דורשת הפרקליטות כי יחמיר בעונשה של הדוגמנית, כך שיטיל עליה גם עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות. לטענת המדינה, בית המשפט טעה כאשר בחר להקל בצורה חריגה בעונשה של מכטינגר, ובין היתר בכך שלא הטיל עליה עונש מאסר מכל סוג שהוא, למרות חומרת מעשיה.

בפרקליטות ציינו כי למכטינגר נרשמו 18 הרשעות תעבורה שונות מאז 1993, וכי היא נתפסה נוהגת בשכרות פעמיים תוך חצי שנה.

בערעור נטען עוד כי "לא היה מקום לסטות מהמתחם הנהוג בעבירות שעברה מכטינגר, שהוא מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, כאשר היא לא החלה בטיפול בהתמכרויות כלל. גם אם סבר ביהמ"ש כי יש מקום לסטות מהמתחם בגלל תחילתו של טיפול, הרי שהסטייה הנכונה היא לעבר מאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות ולא למאסר על-תנאי בלבד".

עוד נטען כי "יש להטיל על מכטינגר עונש פסילה ארוך ממה שהוטל".

עו"ד מוחמד דרוויש, שמייצג את עמית מכטינגר, רואה את הדברים באופן שונה. לאחר הגשת הערעור הוא טען כי "העונש שקיבלה הוא עונש סביר בנסיבות העניין".

הבוקר (ה'), התייצבה מכטינגר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי לנסות ולשכנע את השופט רענן בן-יוסף לדחות את בקשת הפרקליטות להחמיר בעונש שהוטל עליה. למרות התנגדות התביעה, הצליח פרקליטה של מכטינגר, עו"ד דרויש, לשכנע את בית המשפט לתת לו שהות נוספת להתכונן לדיון בערעור שהוגש לפני 9 ימים.

השופט קבע לפיכך כי הדיון יתקיים ב-12 במארס - חודש ימים לאחר הגשת הערעור.