רפאל תקים חברה לייצור מערכות טילים בהודו

היא תקים חברה משותפת עם קליאני ההודית ■ החברה תעסוק בייצור מערכות טילים, עמדות נשק נשלטות מרחוק ומערכות מיגון מתקדמות לטנקים ולנגמ"שים

שרביט קסמים / הדמיה: רפאל
שרביט קסמים / הדמיה: רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות וקבוצת קליאני ההודית הודיעו היום (ה') על הסכם להקמת חברה משותפת שתעסוק בייצור מערכות טילים, עמדות נשק נשלטות מרחוק ומערכות מיגון מתקדמות לטנקים ולנגמ"שים. הקבוצה ההודית תחזיק ב-51% מהחברה החדשה ורפאל ב-49%.

קליאני ההודית מנהלת מחזור שנתי של כ-2.5 מיליארד דולר ומעסיקה כ-12,000 עובדים. בבעלותה חברות שפעילות ברחבי העולם בתחום הביטחון, בהנדסת ברזל, אוטומציה ואנרגיה מתחדשת.

ההסכם בין רפאל לבין קליאני נחתם במהלך תערוכת הנשק אירו-אינדיה, המתקיימת בימים אלה בבנגלור שבהודו ובמעמד ראשי שתי החברות. בתערוכה היוקרתית משתתפות 15 חברות ביטחוניות ישראליות, שמציגות את פיתוחיהן במסגרת ביתן שהקים האגף ליצוא ביטחוני של משרד הביטחון.

על פי הערכות, מתוקף ההבנות שהושגו טרם החתימה על ההסכם, בקווי הייצור שעתידים להיפתח בהודו ייוצרו מערכות עילית של רפאל, ובהן טילי הגנה מסוג ברק 1, טילים נגד טנקים מסוג ספייק ועוד. תשתית הייצור שתעמיד החברה המשותפת של רפאל וקליאני צפויה לאפשר גם ייצור עתידי בהודו של מערכת ההגנה לכלי רכב משוריינים מסוג מעיל רוח ליירוט טילי נ"ט.

באוקטובר האחרון דיווח משרד ההגנה ההודי על עסקת ענק עם רפאל ובמסגרתה החברה תספק לצבא הודו 8,000 טילים נגד טנקים ממשפחת טילי ספייק ו-300 משגרים. היקף העסקה הוא כ-525 מיליון דולר. זאת, בנוסף לעסקה אחרת שעליה דווח כחודש לפני כן, ובמסגרתה רפאל תספק לחיל הים ההודי טילי ברק 1 שישמשו את ספינות הקרב שלו. ההיקף המוערך של עסקה זו הוא כחצי מיליארד שקל. "מאז ומעולם שאפנו לתרום למודרניזציה של כוחות הצבא ההודיים", אמר בהתייחס להסכם עם קליאני יו"ר רפאל, תא"ל (במיל') יצחק גת. "ההסכם הזה הוא חלק מהאסטרטגיה העולמית שלנו ליצירת שיתופי פעולה לפיתוח יכולות צבאיות שמבוססות על הטכנולוגיות של רפאל ובין שתי החברות מתקיימת סינרגיה גבוהה והזדמנויות משותפות לצמיגה בשווקים חדשים, לרבות השוק ההודי, שמהווה עבורנו שוק אסטרטגי".