נתניהו: "אסע לארה"ב להסביר שההסכם עם איראן רע"

רה"מ: "החודש הקרוב הוא חודש קריטי לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות, כיוון שבמהלכו עלול להיחתם הסכם מסגרת שיאפשר לאיראן לפתח את היכולות הגרעיניות שיאיימו על קיומנו" ■ השאלה הגדולה: מה הסיכוי להעביר חוק בקונגרס שימנע הסכם?

בנימין נתניהו - עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס
בנימין נתניהו - עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו אומר היום (א') שוב כי ייסע לארה"ב לנאום בקונגרס בשבוע הבא על אף החרפת המשבר מול הבית הלבן והתרחבות החרם של הדמוקרטים על נאומו של נתניהו.

"ההסכם המתגבש בין איראן והמעצמות הוא מסוכן לישראל ולכן אצא בשבוע הבא לארה"ב במטרה להסביר בקונגרס האמריקני, שייתכן שהוא יהיה גוף שישפיע על גורל ההסכם, מדוע ההסכם הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזור, מסוכן לעולם כולו", אמר היום נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

כזכור, בבית הלבן מתכוונים להחרים חלקית גם את ועידת השדולה היהודית אייפ"ק בעת ביקור נתניהו בוושינגטון. למרות זאת, נתניהו נחוש לנאום בקונגרס גם אם חברי הקונגרס הדמוקרטים ייעדרו מהנאום. הקונגרס הוא הגוף שיכול לסכל מהלך של הנשיא ברק אובמה לחתום על הסכם עם איראן ולהפסיק את הסנקציות הכלכליות, אולם לשם כך נדרש רוב של שני-שלישים וקשה לראות כיצד יושג רוב כזה נוכח התייצבות הדמוקרטים בקונגרס לצדו של אובמה בעימות מול נתניהו.

נתניהו דיבר היום בישיבת הממשלה גם על "ניסיונה של איראן להגביר את אחיזתה בגבולות ישראל תוך שהיא פועלת להתחמש בנשק גרעיני. לצד הכוונה ישירה מצד איראן של פעולות חיזבאללה בצפון והחמאס בדרום, איראן מנסה לפתח חזית שלישית גם מרמת הגולן באמצעות אלפי לוחמים של חיזבאללה שנמצאים בדרום סוריה שאיראן היא המפקדת הישירה שלהם.

"העובדה שאיראן ממשיכה בפעילות טרור רצחנית חובקת גבולות, חובקת אזור וחובקת עולם, לצערנו לא מפריעה לקהילה הבינלאומית להמשיך ולשוחח עם איראן על הסכם גרעין שיאפשר לאיראן לבנות יכולות תעשייתיות לפיתוח נשק גרעיני".

נתניהו המשיך לתקוף את המעצמות המנהלות מו"מ עם איראן ואמר: "תמוה שגם אחרי שבסוף השבוע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבע שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תוכנית הגרעין שלה, נמשכות איתה שיחות הגרעין כרגיל. לא רק שהן נמשכות, יש מאמץ מוגבר להגיע להסכם גרעין בימים ובשבועות הקרובים. ולכן, החודש הקרוב הוא חודש קריטי לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות, כיוון שבמהלכו עלול להיחתם הסכם מסגרת שיאפשר לאיראן לפתח את היכולות הגרעיניות שיאיימו על קיומנו".