אלוני חץ הזרימה כ-60 מיליון דולר בהנפקת הזכויות של Carr

Carr פועלת כקרן ריט עבור אלוני חץ ובנק ג'יי.פי מורגן, שהשקיע במהלך סכום דומה ■ היעד: להרחיב את הפורטפוליו ליותר מ-2 מיליארד דולר

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר שהשלימה בבורסה המקומית הנפקת זכויות בהיקף של כ-155 מיליון שקל, השקיעה חברת אלוני חץ בסוף השבוע יותר מ-60 מיליון דולר בהנפקת זכויות שביצעה בארה"ב חברת Carr האמריקאית, שבה היא מחזיקה יחד עם בנק ג'יי.פי מורגן, שהשקיע במהלך סכום דומה.

בהתאם לתוכניותיה גייסה Carr כ-130 מיליון דולר, סכום "אשר יאפשר לה לרכוש נכסים נוספים וליזום פרויקטים חדשים, וזאת במטרה להרחיב את הפורטפוליו שלה אל מעל 2 מיליארד דולר".

במקביל להנפקת הזכויות השלימה Carr עסקה לרכישת בניין משרדים הממוקם בצפון וירג'יניה תמורת 45 מיליון דולר - 35 מיליון דולר מכך באמצעות הקצאת זכויות למוכרים והיתרה (10 מיליון דולר) במזומן. באלוני חץ ציינו כי הנכס הנרכש, שבו שטחי השכרה של כ-15 אלף מ"ר, מניב רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-6 מיליון דולר בשנה.

Carr פועלת עבור אלוני חץ וג'יי.פי מורגן כקרן ריט, המחזיקה ב-22 בנייני משרדים בוושינגטון, עם שטחי השכרה של כ-300 אלף מ"ר, ובשווי של כ-1.3 מיליארד דולר. נוסף על כך יש לה כמה פרויקטים בייזום בתחום המשרדים, אחד מהם הוא במתחם הוושינגטון פוסט (שבו פועלת מערכת העיתון).

בשבועות האחרונים עדכנה Carr כי חתמה על הסכם עם ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי להשכרת משרדים במתחם הוושינגטון פוסט בשטח של כ-65 אלף מ"ר וברווח תפעולי נקי (NOI) המוערך בכ-35 מיליון דולר בשנה.

נוסף על ארה"ב פועלת אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, בתחום הנדל"ן המניב בישראל באמצעות חברת אמות, בשוויץ באמצעות חברת PSP, בקנדה באמצעות FCR שבשליטת גזית גלוב ובבריטניה באמצעות החזקה בקרנות ברוקטון קפיטל.

אלוני חץ היא ממגייסות ההון הבולטות בשוק המקומי בתקופה האחרונה, ועם הגיוס האחרון התווספו בדרך זו לקופתה מעל ל-500 מיליון שקל באקוויטי, לאחר שבחודש יולי גייסה כ-120 מיליון שקל וכשנה לפני כן גייסה כ-250 מיליון שקל. אלוני חץ נסחרת בבורסה בשווי של 4.3 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-30% בערכה בשנה האחרונה.