מארי פיזם מנעה את פרסום קלטות חקירת רצח בתה רוז

ביהמ"ש חזר בו מהחלטתו להתיר לערוץ 1 לשדר את קלטות חקירת רצח הילדה רוז פיזם ז"ל, במסגרת סדרת התעודה "רוז" של היוצר דרור מורה ■ הסיבה: מארי פיזם פנתה לביהמ"ש וטענה לפגיעה בפרטיותה

רוני רון מארי פיזם  / צלם: פול ראובן קסטרו מעריב
רוני רון מארי פיזם / צלם: פול ראובן קסטרו מעריב

בית המשפט המחוזי בלוד חזר בו מהחלטתו להתיר לערוץ 1 לשדר את קלטות החקירה בפרשת רצח הילדה רוז פיזם ז"ל. ההחלטה, שהתקבלה היום (א') בדלתיים סגורות, התקבלה בעקבות פנייתה של מארי פיזם בטענה לפגיעה בפרטיותה.

תוכן הקלטות אמור היה להיות משודר במסגרת סדרת התעודה "רוז" של היוצר דרור מורה ומחלקת התעודה בערוץ 1, וחלקים ממנו כבר הוצגו במהדורת "יומן" ובכלי תקשורת אחרים.

ברשות השידור אמרו היום כי הם פעלו "במשך 3 שנים עבור הציבור בהפקת סדרה איכותית, מאוזנת ומעמיקה, המבוססת על חומרי חקירה רבים וראיונות עם כל הנוגעים לפרשה המטלטלת, ומתוך מחויבות ציבורית להביא את הפרשה המורכבת לידיעת הציבור. הרשות פירטה והביאה בפני בית המשפט נימוקים ציבוריים, מוסריים ומשפטיים המצדיקים את פרסום קלטות החקירה, ובתוך כך הביאה לקבלת הסכמתם של כל הצדדים לשידור - שני הנאשמים והפרקליטות".

בימים האחרונים, ולאחר שניתן האישור לשידור הסדרה, פנתה מארי פיזם - שהורשעה בשידול לרצח בתה (כשבהמשך בית העליון החמיר את ההרשעה לרצח) - לבית המשפט בטענה לפגיעה בפרטיותה, ואליה הצטרפו גורמי משרד הרווחה.

"רשות השידור סבורה כי זכות הציבור לדעת הייתה צריכה לגבור על כל טענה לפגיעה באותם צדדים שלישיים, והיא לומדת את ההחלטה ושוקלת את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניה. בשלב זה הסדרה 'רוז' לא תשודר", נמסר מהרשות.