מספר 8 בבית היהודי: "הומואים ולסביות אינם נורמליים"

גל"צ חשף הערב הקלטות מפאנל בתיכון בגבעתיים שבו נשמע מועמד "הבית היהודי" בצלאל סמוטריץ' אומר כי "כל אדם בביתו רשאי להיות לא נורמלי ולהקים איזה תא משפחתי שהוא רוצה"

קמפיין הבית היהודי / צילום: רויטרס
קמפיין הבית היהודי / צילום: רויטרס

בפאנל בתיכון גבעתיים, אמר היום (א') מועמד מספר שמונה ברשימת הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ' כי הומואים ולסביות הם "לא נורמליים". בהקלטות שהגיעו לידי גל"צ נשמע סמוטריץ' אומר:"מותר לכל אדם, להחליט שהוא לא רוצה לחיות חיים נורמליים, זכותו המלאה".

"לא זכותו, משום שהוא לא מרגיש נוח להיות לא נורמלי, לדרוש מכולנו לקעקע את המושג נורמה ולהגיד - אין דבר כזה כבר נורמלי", אמר סמוטריץ'. הוא הוסיף: "כל אדם בביתו רשאי להיות לא נורמלי ולהקים איזה תא משפחתי שהוא רוצה. הוא לא יכול לתבוע ממני כמדינה, ומזה זה מתחיל. הוא מרגיש לא נוח להיות חריג, זה לא כיף. הוא יוצא מהארון, אז הוא רץ ומתגאה".

לאחר שמהקהל פנה אחד התלמידים לסמוטריץ' והטיח בו: "הומופוב חשוך, אח שלי הוא לא בהמה, החברים והחברות שלי הם לא בהמות", סמוטריץ' אמר: "אני הומופוב גאה".

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה: "אנחנו מציעים לכם לפנות ליאיר לפיד וציפי לבני שכשהיו הצבעות על זכויות החד מיניים ברחו מהמליאה, במקום להטריד את הבית היהודי כל יום מחדש ולהיות מופתעים מעמדת מפלגת הציונית דתית בנושאים אלה." לשון התגובה.