הפיטורים בכיל: אחרי דימונה - התושבים סוגרים את ערד

התושבים ועובדי העירייה משביתים הבוקר את כל מוסדות העיר, פרט למערכת החינוך, וסוגרים את הכניסות לעיר, כמו שעשו תושבי דימונה אתמול ■ הצעד מגיע במחאה על כוונת כיל לפטר 140 עובדים מהדרום

אתמול דימונה - היום ערד: תושבי העיר הדרומית סוגרים הבוקר (ב') את הכניסות אליה ועובדי העייריה משביתים את עבודתם. זאת במחאה על הכוונה של חברת כימיכלים לישראל לפטר 140 מעובדי החברה, תושבי הדרום.

בין השעות 9:00 ל-12:00 מושבתים כל מוסדות העיר פרט למערכת החינוך, במהלך שיזמה ההסתדרות. עיריית ערד הודיעה כי בשעות הללו יפגינו מאות תושבים ועובדים בכיכר הכניסה לעיר, וכי בעקבות כך צפויים שיבושי תנועה. גם הירידה לאזור המלונות בים המלח נחסמה. בשעות אלה המוקד העירוני יטפל רק בפניות דחופות.

למרות המחאה המתמשכת בדרום, בחברת כימיקלים לישראל מתבצרים בעמדתם. לטענתם הפיטורים הכרחיים כדי לייעל את החברה.

פיטורים עד הבית

בתחילת החודש, נדהמו עובדי חברת כימיקלים לישראל לגלות מכתבי פיטורים שהמתינו להם בפתח בתיהם, כך פתאום. המכתבים הודבקו על דלתות הבתים של כ-140 עובדים שבכוונת ההנהלה לפטר, זאת לאחר כשבוע בו הם שבתו במחאה על צעדי ההתייעלות שמתכוונת החברה לבצע.

"זו הייתה מעטפה רגילה, אפילו לא של החברה", סיפר אחד העובדים שקיבלו את המכתב. "פתחתי אותה וגיליתי מכתב פיטורים. לא האמנתי. אני עובד מצטיין במפעל, 3 שנים לפני הפנסיה ולא האמנתי שזה מה שיעשו לי". במקרה אחר, גילה בנו בן ה-12 של אחד העובדים את המכתב על הדלת - ונדהם לגלות שאביו פוטר מעבודתו.

בחברה טוענים כי נאלצו לשלוח את מכתבי הפיטורים לבתי העובדים - זאת לאחר שהוועד מנע מהם להתייצב לשימוע לפני פיטורים: "לאחר שפוצצו את המשא ומתן בשבוע שעבר, הוועד הנחה את העובדים לא להגיע לשימוע ולהתחמק מכל ניסיון של ההנהלה ליצירת קשר עמם. בכך הוועד אילץ את החברה לקבל החלטה על המשך העסקתם בחברה ללא קיום שימוע".