מכבי ת"א תקבל 100 אלף שקל מאיגוד הכדורסל עבור הזכייה בגביע

בסך-הכול יחלק איגוד הכדורסל 200 אלף שקל למשתתפות חצי הגמר והגמר; הפועל ירושלים תסתפק ב-50 אלף שקל ■ בעונה הבאה יחזור האירוע להיכל מנורה מבטחים?

מכבי תל אביב זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2015  / צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל
מכבי תל אביב זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2015 / צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

הזכייה של מכבי ת"א בגביע המדינה אתמול (א') אחרי הניצחון על הפועל ירושלים (94-76) תבטיח למועדון מענק של 100 אלף שקל מאיגוד הכדורסל. בסך-הכול יחלק איגוד הכדורסל מענקים של 200 אלף שקל, שיחולקו בין ארבע הקבוצות שהשתתפו בערבי חצי הגמר והגמר.

הפיינליסטית הפועל ירושלים תסתפק במענק של 50 אלף שקל, בעוד ששתי מפסידות חצי הגמר - הפועל אילת ומכבי חיפה - יקבלו 25 אלף שקל כל אחת.

יש לציין כי ההסכם בין איגוד הכדורסל וחברת אריאל, המנהלת עבור עיריית ירושלים את הארנה פיס, על גביע המדינה - הוא לשנה אחת בלבד. זאת למרות שבעירייה דרשו מאיגוד הכדורסל הסכם לשלוש שנים. ייתכן כי כבר בעונה הבאה יחזור האירוע להיכל מנורה מבטחים בתל אביב.

מבחינת תוצאה, הגמר בארנה פיס בירושלים היה הכי חד-צדדי בחמש השנים האחרונות, מאז עונת 2010/11, אז דרסה מכבי ת"א של דייויד בלאט את ברק נתניה 70-106. מלבד הגביע ה-42 בתולדות המועדון, גיא גודס הפך אתמול למאמן ה-11 שמוביל את מכבי לזכייה בגביע המדינה. את טבלת הזכיות מבין מאמני מכבי מובילים יהושע רוזין ורלף קליין עם 9 זכיות כל אחד (שניהם הוסיפו הוסיפו גם זכייה עשירית כ"א כמאמני הפועל ת"א).