מניית היום: מזנקת בכ-37% בעקבות פרסום תוצאות ניסוי

ביל אדלמן, מנכ"ל אי.טי.ויו: "מסקנות הניסוי מתקפות את טענותינו, כי שימוש במכשיר מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בברונכוסקופ"

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת אי.טי.ויו מדיקל , המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים רפואיים בתחום ניהול וניטור דרכי הנשימה, מדווחת על תוצאות ניסוי פרוספקטיבי שנערך בבית החולים האוניברסיטאי שבציריך, אשר הראו כי שימוש ב-VivaSight DL, ביחס לשימוש בחלופה, הביא לחסכון של כ-35% במשך הזמן שנדרש להשגת בידוד ריאתי.

מטרת הניסוי העיקרית הייתה להעריך את משך זמן פעולת הבידוד הריאתי (הפרוצדורה) בעת השימוש ב-VivaSight - צינור הנשמה דו-קני בעל מצלמה מתוצרת החברה, לעומת שימוש בצינור דו-קני רגיל (ללא מצלמה) בשילוב עם ברונכוסקופ. במחקר השתתפו 40 פציינטים, אשר חולקו באופן רנדומלי לשתי קבוצות ניסוי (20 פציינטים בכל קבוצה).

מסקנות הניסוי היו כי משך הזמן הדרוש להחדרה ומיקום מכשיר החברה הינו מהיר מאשר השימוש בחלופה, מאפשר וידוא מיקום המכשיר ואף מיקום מחדש של צינור ההנשמה במקרה הצורך ללא שימוש בברונכוסקופ. עוד צוין בפרסום כי לעיתים קרובות מטופלים העוברים ניתוחי בית חזה הינם פציינטים בעלי תפקוד ריאות לוקה בחסר ובעלי סיבולת נמוכה לדום נשימתי ועל כן צנרור מהיר ונכון הינו בעל חשיבות גבוהה בפציינטים אלה.

בקבוצת הניסוי- כשנעשה שימוש במכשיר החברה, גם במקרים בהם חלה התקה של המכשיר ממקומו, הבעיה התגלתה במהירות ומיקומו של המכשיר תוקן בקלות ללא צורך בשימוש בברונכוסקופ, אלא תוך שימוש בתמונה המתקבלת ממכשיר החברה בלבד. לעומת זאת, בקבוצת הביקורת - בשישה מקרים בהם נעשה שימוש בחלופה חלה התקה של צינור ההנשמה הדו-קני הרגיל ממקומו והיה צורך בשימוש חוזר במכשיר הברונכוסקופ על מנת למקם מחדש את צינור ההנשמה.

החברה מתכוונת לעשות שימוש בתוצאות המחקר ככלי שיווקי להגדלת היקף מכירות החברה.

ביל אדלמן, מנכ"ל אי.טי.ויו, מציין כי "זהו הניסוי הפרוספקטיבי הרנדומלי ההשוואתי הראשון אשר מתפרסם על שימוש במוצרי החברה. אנו שמחים וגאים על כך שמסקנות הניסוי מתקפות את טענותינו, כי שימוש במכשיר מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בברונכוסקופ, מקצר את משך ביצוע הפרוצדורה, דבר המאפשר שיפור משמעותי בטיפול בחולים אשר ממילא סובלים לעיתים קרובות מתפקוד ריאות נמוך. אין זה הניסוי הראשון שמוכיח כי שימוש במוצרי החברה מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בברונכוסקופ, שהינו מכשיר יקר הן לרכישה והן לתפעול חד פעמי. אנו נמשיך בפעולותינו להרחבת בסיס הנתונים הקליני אודות השימוש במכשור החברה, כולל ביצוע מחקרים קליניים בינלאומיים ובפרט בארה"ב ונעשה שימוש שיווקי בתוצאות מחקרים אלו, כמו גם בתוצאות הניסוי הנוכחי על מנת להעמיק את חדירת החברה לשווקי היעד ברחבי העולם".