צפו בקריאה של בנט להרצוג: בוא נתאחד נגד איראן

בנט יצטרף לנתניהו בביקורו בוושינגטון שעה שהזעם בקרב הדמוקרטים על רה"מ רק עולה

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מגייס את איראן לקמפיין הבחירות שלו: בנט העלה לדף הפייסבוק שלו סרטון בו הוא קורא ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג להניח את המחלוקות בצד ולתמוך בנסיעה לארה"ב לנאום בקונגרס נגד ההסכם של ממשל אובמה עם איראן.

הרצוג הודיע כי לא ייסע לארה"ב שעה שבנט הודיע כי ייסע יחד עם נתניהו לוושינגטון בשבוע הבא, שם הוא מתכנן לנאום בפני הקונגרס על אף שפרטי ההסכם הסופיים לא ידועים לחלוטין ולמרות הזעם בבית הלבן על נאום נתניהו.

"הרצוג, אני קורא לך - בוא נניח את הקמפיינים בצד ונצטרף למשימה הלאומית של ראש הממשלה בארצות הברית. בנושא איראן אין ימין ואין שמאל", אומר בנט. "בזמן הזה שאיראן מתקרבת לנשק גרעיני בחסות המעצמות, אין לנו זמן לפוליטיקה". לפי פרסומים זרים, בידי איראן כ-40 ק"ג של אורניום מועשר - כחמישית מהכמות הנדרשת לייצור פצצת אטום כגודל הפצצה שהוטלה על הירושימה במלחמת העולם השנייה.

בנט הוסיף כי "אני קורא לכל ראשי המפלגות לשים את המחלוקות בצד ולהצטרף לראש הממשלה במשימה נגד איראן, אני מתכוון לעשות זאת ולהיות בארה"ב בהזדמנות המדינית האחרונה שיש לנו לעצור את הגרעין האיראני. מר הרצוג, אני קורא לך שנניח את הקמפיינים בצד ונצטרף למשימה הלאומית".

במקביל, סנאטורים דמוקרטים מותחים ביקורת על נתניהו לאחר שזה סירב לבקשתם לערוך פגישות פרטיות עם דמוקרטים בקונגרס. כמו כן, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס טענה שנתניהו הורס את היחסים בין ירושלים לוושינגטון.