ברזיל: השופט החרים רכבי יוקרה של טייקון - ונהג באחד מהם

השופט: "המכונית של אייק בטיסטה הייתה חשופה לשמש וגשם. רציתי שתישמר במצב טוב"

השופט הברזילאי שמנהל את ההליכים הפליליים נגד היזם אייק בטיסטה, לשעבר האיש העשיר ביותר בברזיל, נראה השבוע כשהוא נוהג במכונית פורשה ששייכת לבטיסטה ונתפסה על-ידי בית המשפט.

פלאביו רוברטו דה סוזה, שמנהל את משפטו של בטיסטה באשמת מסחר בניירות ערך תוך ניצול מידע פנים, נצפהה נוהג במכונית פורשה קאיין לבנה על-ידי כתבים של סוכנות הידיעות אסטאדו דה סאו פאולו, שקיבלו על כך מידע מוקדם מפרקליטו של בטיסטה.

המכונית הייתה אחד מסדרת רכבי יוקרה שהוחרמו על המשטרה בתחילת חודש זה. התקשורת המקומית דיווחה כי המכוניות נתפסו מחשש שבטיסטה מוכר או תורם נכסים שהוקפאו במסגרת חקירתו.

כאשר הוא נשאל מדוע הוא נוהג בפורשה, השופט סוזה אמר ליומון העסקים "ואלור אקונומיקו" כי "למשטרה הפדרלית לא היה מקום בטוח למכונית, והיא הייתה חשופה לשמש, לגשם ולנזק אפשרי. מאחר שאני רוצה שהמכונית תישמר במצב טוב, לקחתי אותה לשטח חנייה מקורה בבניין שבו אני מתגורר. לא לקחתי אותה לשימוש שלי, אלא רק כדי לשמור עלי ... זהו מצב רגיל".

המכוניות היו אמורות לצאת למכירה פומבית, אך פרקליטו של בטיסטה הצליח להוציא צו שעצר את המכירה.

בטיסטה איבד כמעט את כל הונו כאשר תאגיד EBX שלו התפורר, וחברת הנפט העיקרית שלו, OGX, הגישה את בקשת פשיטת-הרגל הגדולה ביותר באמריקה הלטינית ב-2013. איל העסקים, שעלייתו ונפילתו משקפות את מצבה הכלכלי של ברזיל, התפטר לאחרונה מכהונת יו"ר חברת הנפט שפשטה רגל.

התביעה מאשימה את בטיסטה במכירת מניות של OGX בסך 236 מיליון ריאל (85 מיליון דולר) על בסיס מידע חסוי שלפיו שדות הנפט התת-ימיים שלה לא יעמדו בתחזיות ההפקה. בטיסטה מכחיש שהוא מכר את המניות על סמך מידע הפנים הזה, ואומר שהוא היה מחויב למכור אותן כדי לפרוע חוב.

השימוש של השופט סוזה בפורשה של בטיסטה צפוי לסייע לעורך דינו של איש העסקים, סרג'יו ברמודס, במאמציו לפסול את סוזה מכהונה במשפט הזה. ברמודס טוען כי סוזה מוטה לרעת בטיסטה, על סמך דברים שהוא אמר ביום הראשון של המשפט בנובמבר. השופט אמר אז לכתבים כי הקריירה של בטיסטה הייתה "חלום של מגלומן".

השבוע העלתה חברתו לחיים של בטיסטה, פלביה סמפאיו, לאינסטגרם צילום שמראה לכאורה רכב ריינג' רובר של המיליארדר לשעבר שגם הוא חונה במוסך ביתו של השופט. היא הוסיפה את הכיתוב: "תודה, הוד רוממותך, על הטיפול הטוב ברכב".

אייק בטיסטה בבית המשפט / צילום: רויטרס
 אייק בטיסטה בבית המשפט / צילום: רויטרס