עוד חצי שנה אדירה לארסנל (סליחה, לרואי החשבון של ארסנל)

הקבוצה שנמצאת על-סף הדחה מליגת האלופות על-ידי מונאקו דיווחה על הכנסות בסך 148.5 מיליון ליש"ט ורווח של 11.1 מיליון בששת החודשים שהסתיימו ב-30 בנובמבר 2014

ארסן ונגר מאמן ארסנל / צלם: רויטרס
ארסן ונגר מאמן ארסנל / צלם: רויטרס

על רקע ההפסד הביתי בשמינית גמר ליגת האלופות למונאקו בשבוע שעבר (3-1), שמהווה נקודת שפל מקצועית - דבר אחד שיכול לנחם מעט את ארסנל הוא התוצאות הכלכליות המצוינות שהיא ממשיכה לרשום.

המועדון הלונדוני סיים את ששת החודשים האחרונים (שהסתיימו ב-30 בנובמבר 2014) עם הכנסה של 148.5 מיליון ליש"ט, עלייה של 9.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013. הרווח לפני מס הסתכם ב-11.1 מיליון ליש"ט. כך עולה מהדוחות החצי-שנתיים שפרסמו "התותחנים" בסוף השבוע.

התוצאות מצוינות עוד יותר, בהתחשב בכך שארסנל שפכה בקיץ האחרון סכום עתק של 94 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים - בין היתר על אלכסיס סאנצ'ז שהגיע מברצלונה, דני וולבק (מנצ'סטר יונייטד) וקאלום צ'יימברס (סאות'המפטון).

אחת הסיבות העיקריות לעלייה בהכנסות היא הסכם ההלבשה החדש והמשודרג עם פומה, על סך 30 מיליון ליש"ט לעונה, שנכנס לתוקף בקיץ האחרון והחליף את ההסכם עם נייקי. יתרות המזומנים של ארסנל עומדות כעת על סכום פנטסטי של 138.8 מיליון ליש"ט. הם מבטיחים למעשה למנג'ר ארסן ונגר אפשרות נזילה למסע רכש נוסף בקיץ הקרוב.

יש לציין כי בפועל - ארסנל כמעט נקייה מחובות. ההתחייבויות שנותרו לה על ההלוואות שלקחה לבניית "האמירייטס" עמדו נכון לסוף עונת 2013/14 על 240.5 מיליון ליש"ט, אבל הן לא לוקחות בחשבון את יתרות המזומנים של המועדון  - ובקיזוז שני אלו המועדון עומד קרוב מאוד לאיזון.

ארסנל מדורגת במקום הרביעי בפרמיירליג, וכאמור קרובה מאוד להדחה חמישית ברציפות בשמינית גמר ליגת האלופות אחרי ההפסד הביתי למונאקו במשחק הראשון.

קבוצה נוספת שפרסמה לאחרונה דוחות חצי שנתיים היא סלטיק הסקוטית - רק ששם המצב מעט פחות מזהיר: הכישלון להעפיל לליגת האלופות גרם למועדון מגלזגו, בו משחק הקשר הישראלי ניר ביטון - לירידה של 30.1% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013. ההכנסות בחצי השנה האחרונה הסתכמו ב-31.3 מיליון ליש"ט. הרווח לפני מס צנח ל-6.6 מיליון ליש"ט, לעומת 21.3 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2013. יתרון המזומנים בבנק עומדים על 5.3 מיליון ליש"ט.