נתניהו באייפאק: "האומץ של שרה אשתי הוא השראה עבורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בנאומו, כמובן, לאיראן: "דמיינו מה איראן תעשה עם נשק גרעיני. היא הבטיחה להשמיד את ישראל" ■ "ההכרזות על הקרע ביחסי ארה"ב-ישראל שגויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ב') בנאומו באייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, כי אין ממש בהכרזות על קרע ביחסי ארה"ב-ישראל, וחזר על עמדתו לגבי איראן.

תחילה הודה נתניהו ארוכות לקהל הרב שפקד את האולם. "אתם פה במספר שיא, מחוף לחוף, מכל חלק של ארה"ב, בזמן קריטי לומר לעולם שהאמירות על הקרע ביחסי ארה"ב-ישראל הן שגויות".

"אני רוצה להחמיא לאשתי שרה, שהאומץ שלה הוא השראה עבורי", אמר נתניהו עם סיום הברכות כלפי היושבים באולם. "שרה היא גם פסיכולוגית ילדים, גם אמא אוהבת וגם ממלאת את חובותיה הציבוריים כאשת ראש הממשלה".

"אני אדבר מחר בקונגרס. היום לא אדבר על התוכן של הנאום, אך אומר משהו על מטרת הנאום. קודם כל תנו לי להבהיר מה אינה המטרה של הנאום: הנאום לא נועד להראות חוסר כבוד לאובמה. יש לי כבוד רב לנשיא. אני מעריך מאוד את כל מה שאובמה עשה עבור ישראל - שיתוף פעולה ביטחוני, מודיעין משותף, תמיכה באו"ם ודברים שאסור לספר עליהם - אני אסיר תודה על תמיכתו וכך גם עליכם להיות".

"נאומי גם לא נועד להכניס את ישראל לפוליטיקה האמריקנית", הוסיף ראש הממשלה. "סיבה חשובה לחיזוק הברית בינינו היא התמיכה של שני צדי המפה הפוליטית בארה"ב, וכך זה צריך להישאר. הדבר האחרון שרוצה כל מי שאכפת לו מישראל הוא שישראל תהפוך לנושא פוליטי. צר לי שכך פירשו אנשים את כוונותיי".

"מטרת נאומי מחר היא לדבר על עסקה פוטנציאלית עם איראן שעלולה לסכן את קיום ישראל", הדגיש נתניהו.

נתניהו הציג מפה שמראה כיצד איראן "מאמנת טרוריסטים בחמש יבשות. זה מה שהיא עושה כעת ללא נשק גרעיני, דמיינו מה היא תעשה עם נשק גרעיני. איראן נשבעה להשמיד את ישראל. אם יהיה לה נשק גרעיני, היא תוכל לעשות זאת. אסור לנו לתת לזה לקרות".

"כיום אנו מגנים על עצמנו במדינתנו הריבונית", המשיך נתניהו. "כדי להגן על עצמנו, אנחנו חוברים עם אחרים - בעיקר עם ארה"ב - ופועלים יחד איתם נגד איומים משותפים. באזור שלנו, אף אחד לא עושה בריתות עם חלשים. אתה מחפש את מי שיש לו כוח, אמצעים, נחישות להילחם. בהגנתנו על עצמנו, אנחנו יוצרים את הבסיס לברית רחבה יותר".

תחילת הנאום שודרה בערוצי החדשות בטלוויזיה ובחלק מאתרי האינטרנט, אך כ-5 דקות לאחר תחילת הנאום הערוצים הפסיקו את השידור ועברו לדבר על ענייני היומיום. בערוץ 2 אמרו כי "יש לנו עוד דברים חשובים לדבר עליהם".