פובליסיס תרכוש את המדיה עבור יש עתיד והבית היהודי

את המדיה של יש עתיד רוכשת סטארקום, ואת המדיה של הבית היהודי רוכשת סמארט מדיה - שתיהן מקבוצת פובליסיס ■ יורם באומן, יו"ר פובליסיס, הוא מנהל הקמפיין של יש עתיד

יורם באומן / צילום: איל יצהר
יורם באומן / צילום: איל יצהר

ה"אחים" לשעבר, נפתלי בנט ויאיר לפיד, מוצאים עצמם שוב תחת קורת-גג משותפת - זאת מכיוון שקבוצת הפרסום פובליסיס ממקסמת את תקופת הבחירות לצורך עשיית רווחים במדיה. ל"גלובס" נודע כי פובליסיס רוכשת את המדיה של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד וגם של מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט.

פובליסיס פועלת בתחום המדיה באמצעות 3 זרועות: זניט, סטארקום וסמארט מדיה. את המדיה של יש עתיד רוכשת סטארקום, ואת המדיה של הבית היהודי רוכשת סמארט מדיה. עם זאת, בעסקי הקריאייטיב נמנעת הקבוצה ממעורבות רשמית עם גורם כלשהו פרט ליש עתיד.

יורם באומן, יו"ר פובליסיס, הוא מנהל הקמפיין של יש עתיד. בתחילת מסע הבחירות היה משרד הפרסום ליאו ברנט, שאף הוא חלק מהקבוצה, מועמד לטפל במחנה הציוני, אך בסופו של דבר נבחר לצורך זה משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי.

בשונה מתחום הקריאייטיב, מקובל לחשוב כי בתחום המדיה לא אמורה להיות בעיה של ניגוד אינטרסים בין תקציבים שונים. גם הכוח לכאורה שיש לחברות מדיה בימים כתיקונם לא בהכרח מהווה פקטור לצורך ההתקשרויות בבחירות עם חברת מדיה כלשהי. עם זאת, בשוק מציינים כי בבחירות יש בכל זאת משמעות ליצירתיות וחשיבה מסחרית.

כך למשל, רן בר-און, מנכ"ל חברת מדיה קום, שרוכשת מדיה עבור הליכוד, קיבל כבר לפני מספר שבועות החלטה אסטרטגית לרכוש מראש כמעט את כל שילוט החוצות בעשרת הימים האחרונים לפני הבחירות.

מקבוצת פובליסיס לא התקבלה תגובה.