בנק ישראל רכש יותר ממיליארד דולר בחודש פברואר

עפ"י דוח שפרסם בנק ישראל, יתרות המט"ח בחודש פברואר הסתכמו בכ-85 מיליארד דולר, גידול של של כ-651 מיליון דולר לעומת חודש ינואר ■ המטרה: להחליש את השקל ולעודד את הצמיחה

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר thinkstock

בנק ישראל רכש בחודש פברואר יותר ממיליארד דולר במטרה להחליש את השקל ולעודד את הצמיחה - כך עולה מדוח יתרות המט"ח שפרסם היום (ה') הבנק.

על-פי הודעת בנק ישראל, יתרות מטבע החוץ הסתכמו בכ-85 מיליארד דולר בחודש פברואר, גידול של כ-651 מיליון דולר לעומת חודש ינואר.

הגידול ביתרות המט"ח נבע משתי סיבות מרכזיות. האחת, בנק ישראל ביצע שיערוך של המט"ח בהיקף של 141 מיליון דולר. בנוסף, הבנק הודיע כאמור כי רכש מט"ח בהיקף של 1.045 מיליארד דולר כאשר 245 מיליון דולר נרכשו במסגרת תכנית הרכישות שנועדה לקזז את ההשפעה מהפקת גז בישראל על שער החליפין.

הגידול ביתרות המט"ח קוזז על-ידי העברות הממשלה לחו"ל והעברות המגזר הפרטי בהיקף כולל של כ-535 מיליון דולר.

הגידול ביתרות המט"ח של בנק ישראל מגיעה לאחר שבפגישת הריבית האחרונה הבנק הפתיע וחתך את הריבית ב-0.15% לשפל כל הזמנים ברמה של 0.1%. "הוועדה המוניטרית סבורה שלאור התגברות קצב הייסוף, והשפעותיו האפשריות על הפעילות והאינפלציה, הפחתת הריבית לרמה של 0.1% היא הצעד המתאים ביותר בעת הזו כדי לתמוך בהשגת יעדי המדיניות", נכתב אז בהודעת הריבית.