חם בצמרת: שכר של 8 מיליון שקל ליו"ר הוט הרצל עוזר

שכרו של מנכ"ל החברה אילן צחי עומד על 5.1 מיליון שקל ■ עלות העסקתו של עוזר בהוט מצטברת ל-35 מיליון שקל ב-5 שנים ■ הוט חילקה אשתקד מענקים של 15 מיליון שקל לחמשת בכיריה ■ מנהלי טבע בצמרת שיאני השכר

הרצל עוזר / צילום: אלי דסה
הרצל עוזר / צילום: אלי דסה

פרסום דוחותיה הכספיים של חברת התקשורת הוט צירפו הבוקר (ה') כמה שמות חדשים לצמרת הטבלה של שיאני השכר ל-2014, בראשם יו"ר החברה, הרצל עוזר, שעלות העסקתו אשתקד התקרבה ל-8 מיליון שקל - ומיקמה אותו היישר אחרי מנהלי ענקית הגנריקה טבע, שהציבו רף מאתגר לכיבוש.

עוזר נכנס לתפקידו כיו"ר הוט לפני כשנה, אחרי שכיהן כמנכ"ל החברה במשך 5 שנים. שינוי התפקיד של עוזר בראשות הוט סייע לו להגדיל את המענק השנתי שלו לסכום נאה של 5.6 מיליון שקל, ונוסף על כך הוא אשתקד נהנה משכר בעלות של 2.3 מיליון שקל - וזאת אחרי תיקון שנעשה בהסכם העסקתו בתחילת 2014 והעלה את משכורתו החודשית מ-100 ל-114 אלף שקל, צמוד למדד, לצד הטבות נוספות.

ב-6 שנות כהונתו בהוט (2009-2014), 5 שנים כמנכ"ל ושנה כיו"ר, מצטברת עלות העסקתו של עוזר בחברה שבשליטת פטריק דרהי ל-35 מיליון שקל - 13 מיליון שקל עלות שכר, 14 מיליון שקל מענקים וקרוב ל-8 מיליון שקל נוספים תגמול מנייתי.

מי שעוד הצליח להתברג לעשיריית שיאני השכר של 2014 עד כה בבורסה המקומית הוא מי שהחליף את עוזר בתפקידו כמנכ"ל הוט, אילן צחי, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-5.1 מיליון שקל - 3.3 מיליון שקל כמענק, והיתרה (1.8 מיליון שקל) שכר.

צחי נכנס לתפקידו במארס לפני שנה, ונהנה משכר חודשי של 101 אלף שקל, צמוד למדד.

לא הרחק מאחורי צחי בטבלה התמקמו פטריס ג'יאמי, המשנה למנכ"ל וסגן יו"ר הוט, וז'אן לוק ברבי, סמנכ"ל כספים ורכש, שעלות העסקתם הגיעה אשתקד ל-4.2 מיליון שקל כל אחד.

את חמישיית שיאני השכר של הוט משלים יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן, עם עלות העסקה שהגיעה ל-3.1 מיליון שקל - 2 מיליון שקל מענק והיתרה עלות שכר.

בסך-הכול חילקה הוט אשתקד מענקים בהיקף של קרוב ל-15 מיליון שקל לחמשת בכיריה, אחרי שסיכמה שנה חיובית בכל הנוגע לשורה התחתונה שהציגה, עם מעבר מהפסד לרווח נקי של 216 מיליון שקל.

בכירי טבע בראש טבלת השכר

שמות חדשים בולטים נוספים בטבלת שיאני השכר הם מנהליה הבכירים של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, שגרפה אשתקד עמלות שמנות מגיוסי האג"ח שביצעו חברות הנדל"ן האמריקאיות המגיעות לבורסה בתל-אביב, שסידרו בונוסים מרשימים למנהלים.

בסך-הכול חילקה פועלים אי.בי.אי אשתקד מענקים של 7.5 מיליון שקל לחמשת בכיריה, ועלות העסקת המנכ"לים ארז גולדשמידט וירון מוזס הגיעה אשתקד ל-3.6 ו-3.3 מיליון שקל בהתאמה, אחרי שכל אחד מהם נהנה ממענק של 2.4 מיליון שקל.

כאמור, עם פתיחת עונת הדוחות הכספיים ל-2014, כבשו ראשיה של חברת טבע את צמרת טבלת שיאני השכר, אחרי שנהנו אשתקד מתגמולים בהיקף מצטבר של כ-95 מיליון שקל (24.5 מיליון שקל), בהובלת אלאן אוברמן, נשיא גנריקה אמריקה לשעבר, שעלות העסקתו השנתית הגיעה ל-7.3 מיליון דולר (28.5 מיליון שקל). יתר ארבעת מהמנהלים הבכירים של טבע, בהם המנכ"ל ארז ויגודמן, נהנו אשתקד מתגמולים בעלות שעמדו על כ-15-20 מיליון שקל (3.7-5.2 מיליון דולר) כל אחד.

שמות בולטים נוספים של מנהלים מתוגמלים מהימים האחרונים הם עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל ממן, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-2.4 מיליון שקל, 1.6 מיליון שקל כשכר וכ-800 אלף שקל כמענק שניתן לו על רקע תוצאות חיוביות שהציגה ממן. החברה, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, ונמצאת בשליטת חברת תעבורה של משפחת לבנת, שילמה גם 1.3 מיליון שקל ליו"רית החברה, חברת הכנסת לשעבר נחמה רונן, המכהנת בתפקיד ב-50% משרה, ובסך הכול עלות העסקת ששת בכיריה של ממן הגיעה אשתקד לכ-9 מיליון שקל.

דוחות גולף, שפורסמו מוקדם יותר השבוע, חשפו כי אילנה קאופמן, שפרשה מתפקידה כמנכ"לית גולף בחודש פברואר 2014, נהנתה אשתקד ממענק פרישה מכובד של 1.2 מיליון שקל. נוסף על כך נהנתה קאופמן משכר בעלות של כ-660 אלף שקל, סכום שקוזז בפקיעת אופציות שהיו ברשותה וטרם הבשילו, כך שעלות העסקתה לחברה שיקפה את סכום המענק שקיבלה. עלות העסקת המנכ"ל הנוכחי של גולף, אלי מזרוח, הגיעה אשתקד ל-1.8 מיליון שקל.

עלות העסקתם של חנן מור ואבי מאור, בעלי השליטה בחברת הנדל"ן חנן מור, הגיעה ל-3.5 מיליון שקל, עבור שירותיהם כיו"ר (מור) וכמנכ"ל (מאור), והדוחות הכספיים הראשונים שפרסמה חברת האשראי החוץ-בנקאי פנינסולה חושפים כי עלות העסקת בעל השליטה, מיכה אבני, עמדה על 1.6 מיליון שקל בתפקידו כמנכ"ל החברה.

שיאני השכר במיליוני שקלים
 שיאני השכר במיליוני שקלים