משה כחלון: "אני יכול להיות שר אוצר תוך 10 דקות"

כחלון: "לא הגעתי לפוליטיקה בכדי לקבל מספר מנדטים רב יותר" ■ "הליכוד נטש את דרך בגין ואיבד את החמלה" ■ "עד שאני הגעתי אף אחד לא התעסק עם הטייקונים. אני היחידי שהצליח לומר דבר פשוט: החגיגה נגמרה!"

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

שבוע וחצי לבחירות ותפוח האדמה הכי לוהט במערכת הפוליטית הוא משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו. לדברי כחלון, "מופעלים עלינו לחצים כבדים משני הצדדים של הקשת הפוליטית, גם מהליכוד וגם מהמחנה הציוני. אם אני רוצה, אני יכול להיות שר אוצר תוך 10 דקות, אחרי שיחת טלפון אחת".

כחלון דיבר בכנס הדמוקרטיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, ואמר כי "בשביל להיות שר אוצר אני צריך הרבה מנדטים ולא דילים עם אף אחד; הליכוד נטש את דרך בגין ואיבד את החמלה. אני הצטרפתי לליכוד בגלל הנושאים הכלכליים החברתיים, ואני עזבתי את הליכוד כשראיתי שהליכוד כבר לא שם".

בימים האחרונים כחלון אמר כי הוא לא מתכוון לסגור כעת דילים עם אף מפלגה לפני הבחירות.

כחלון, שהסקרים מנבאים לו כ-10 מנדטים, הוסיף כי "אני לא התחברתי לאף מפלגה אחרת כי לא הגעתי לפוליטיקה בכדי לקבל מספר מנדטים רב יותר, אני באתי עם תפיסת עולם חברתית כלכלית, ולא בשביל למצוא עם מי להתחבר. אם יאיר לפיד היה שנתיים שר אוצר ואין תחרות במזון ובבנקים, אז זה מראה לך שיש לנו הבדל בינינו בתפיסת העולם. האם לפיד נכשל כשר אוצר? לדעתי כן. לטענתו הוא כמעט הצליח. לטענתי כמעט גול זה לא גול. אותו הדבר לגבי הליכוד, אני הגעתי לליכוד בגלל העניינים הכלכליים. אני במקומות של רגישות וחמלה. ברגע שזה לא הליכוד של בגין, קמתי והלכתי".

עוד אמר כחלון: "שואלים אותי איך נצליח לשחזר את הצלחת המהפכה בשוק הסלולר על הבנקים - אני רוצה להגיד לכם, הסלולר זה סיפור הצלחה והורדנו מחירים. אבל חשוב להבין, הרפורמה בסלולר היא רק סמל. היו פה שלוש חברות שהייתה להם מדינה עצמאית. היום אומרים שהרפורמה הזאת הייתה פשוטה לביצוע, למה? כי רואים את הסרט מהסוף להתחלה, אני לא נתתי שהמאבקים והפוליטיקה יהיו במרכז תשומת הלב הציבורית.

"חשוב להבין שעד שאני הגעתי אף אחד לא התעסק עם הטייקונים. אני היחידי שהצליח להגיע אליהם ולומר דבר פשוט: החגיגה נגמרה! אני הגעתי למשרד התקשורת כשהיה שם כשל שוק ענק. פתחנו מגירה, מצאנו רפורמה מוכנה במגירת השר שהזדקקה למעט שיפוצים, אבל אני לא המצאתי אותה. 15 שנה הרפורמה עברה משר לשר. המשותף לכולם זה חוסר אומץ, פחד.

"היום אני שואל, למה אף יו"ר מפלגה לא אומר שיש מונופול בבנקים? זאת אותה שיטה. הם מפחדים, ואני אומר שאסור לפחד. יש תוכנית לכל הבעיות שלנו: ליוקר מחיה, לדיור ולפערים החברתיים - אבל אף אחד לא מדבר על זה. כולם מפחדים לדבר על זה. הדבר שהכי מקומם אותי זה שבגלל ההתנהלות הזאת החלשים משלמים עבור החזקים. מהבנק, אף מסכן לא קיבל תספורת, אבל במיליארדים עושים תספורות בלי סוף".