מנצ'סטר סיטי מכוונת בגדול: מעוניינת לקבל מאתיחאד 80 מיליון ליש"ט בעונה

דיווח: הקבוצה תנסה "לפתוח" את חוזה הספונסרשיפ שלה עם ענקית התעופה מאבו-דאבי, ולקבל בעבורו סכום שנתי כפול ■ יונייטד מקבלת כיום 47 מיליון ליש"ט משברולט, צ'לסי תקבל 40 מיליון מחברת צמיגים יפנית

יאיא טורה, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
יאיא טורה, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

מנצ'סטר סיטי עשויה לחתום בקרוב על הסכם חסות ראשי משודרג עם חברת התעופה אתיחאד, שיבטיח לה הכנסה בסך 80 מיליון ליש"ט בשנה - הגבוהה ביותר בפרמיירליג מפרמטר הפרסום הזה. כך מפרסם "הדיילי מירור". כהשוואה - יריבתה העירונית של סיטי, מנצ'סטר יונייטד, החלה העונה את שיתוף הפעולה שלה עם מותג הרכבים שברולט, השווה לה 47 מיליון ליש"ט; צ'לסי חתמה לאחרונה על הסכם לחמש שנים עם חברת הצמיגים היפנית Yokohama עבור כ-40 מיליון ליש"ט בעונה.

אלופת הפרמיירליג נמצאת בשנה הרביעית מתוך 10 לחוזה שלה עם חברת התעופה הלאומית של אבו-דאבי, בסך של 400 מיליון ליש"ט - הכולל מלבד פרסום על קדמת חולצות המשחק גם חסות שמית על מגרש הקבוצה, ועל מדי האימונים שלה. אך "ההתעניינות העולמית בפרמיירליג לא עושה סימני עצירה", על-פי הדיווח, "ולאחר חתימת הסכם הטלוויזיה המקומי המשודרג של הפרמיירליג בסך של למעלה מ-5 מיליארד ליש"ט - סיטי מעוניינת לפתוח את החוזה עם אתיחאד ולהכפיל את הסכום השנתי שמתקבל ממנה".

יש לציין כי אופ"א חקרה בעבר האם הסכם הפרסום של סיטי עם אתיחאד "כשר" - לאור הקשר העסקי שקיים בין שבעלי הקבוצה, השייח' מנצור מאבו-דאבי - לבין חברת התעופה. ארגון הכדורגל האירופי קבע כי ההתקשרות עם אתיחאד אינה מהווה הפרה של חוקיו.

סיטי זקוקה להגדיל את ההכנסות הטבעיות שלה באופן דחוף, לאור העובדה שכשלה במבחן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א (FFP) כשהציגה הפסדים גבוהים מהמותר במאזנים שלה. כתוצאה מכך, היא ספגה מאופ"א קנס בסך 49 מיליון ליש"ט והוטלו עליה מגבלות בהעלאת שכר השחקנים.