כחלון: "הפועלים עם רווחי-עתק ומפטר עובדים - זו חזירות"

יו"ר מפלגת כולנו: "קשה שלא לחוש זעם על הסתירה שבין רווחי-העתק של הבנק הגדול בישראל, לבין הכוונה של הבנק לפטר 600 עובדים - לא מדובר בהתייעלות, מדובר בחזירות"

משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג
משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, מגיב הבוקר (ג') לדוחות בנק הפועלים ולחשיפת "גלובס" מאתמול על תוכנית התייעלות בבנק שבמסגרתה יקוצצו 600 משרות - ואומר כי "לא מדובר בהתייעלות, מדובר בחזירות".

בנק הפועלים דיווח היום כי בשנת 2014 הרוויח 2.74 מיליארד שקל, ואף יחלק 70 מיליון שקל דיבידנד לבעלי המניות. זאת, רק יום אחרי שנחשף ב"גלובס" כי הבנק יבצע קיצוץ בעובדים הזמניים ובעובדי מיקור חוץ, וכן ישיק תוכנית לפרישה מוקדמת של עובדים במטה ובסניפים.

לדברי כחלון, "קשה שלא לחוש זעם על הסתירה שבין רווחי-עתק של הבנק הגדול בישראל, לבין הכוונה של הבנק לפטר 600 עובדים: בנק שמרוויח בשנה 2.74 מיליארד שקל על גב הציבור, מוטב שלכל הפחות ישמור על עובדיו שהם הנכס החשוב ביותר שלו. בכוונתי לטפל בתופעה המכוערת הזו עם היכנסי למשרד האוצר. חשוב מאד שבנק ירוויח, אבל לא על גב הציבור ולא על חשבון העובדים", אמר.

עוד אמר כחלון: "ממשלת לפיד-נתניהו נמנעה בכוונה מטיפול במונופול הבנקאי. הממשלה חששה מהבנקים, חששה מתחרות והמשיכה לפגוע באזרח שעל גבו התעשרו הבנקים באופן חזירי. ממשלת לפיד-נתניהו סיכלה במזיד את הקמת הבנק החברתי וכל אחת ואחד מאיתנו יודע למה. מפלגת כולנו בראשותי תפרק את המונופול הבנקאי, תעודד תחרות, תוזיל את נטל העמלות הבנקאיות על משק הבית ותחזיר את השפיות לבנקאות".