239 שחקנים בליגות בארה"ב מרוויחים 10 מיליון דולר ומעלה

51% מתוך השחקנים הללו מגיעים מליגת הבייסבול (MLB) ■ משכר של 20 מיליון דולר ומעלה נהנים 40 שחקנים - גם בקטגוריה הזאת חברים בעיקר שחקני בייסבול

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס

השכר הממוצע ב-NBA הוא הגבוה ביותר מבין הליגות המקצועניות בארה"ב, אבל איפה מרוויחים את המשכורות הגבוהות ביותר? דווקא בליגת הבייסבול. לפי האתר sportrac.com, יש בליגות המקצועניות בארה"ב 239 שחקנים שירוויח בעונה הנוכחית שכר של 10 מיליון דולר (ברוטו) ומעלה. 51% מתוכם (124 שחקנים) מגיעים מליגת ה-MLB.

ב-NBA יש 55 שחקנים שנהנים משכר מפנק של 10 מיליון דולר ומעלה, וב-NFL יש 60 שחקנים ברמת השכר הזו. בשתי הליגות המקצועניות הגדולות הנוספות - ליגת ההוקי קרח (NHL) וליגת הכדורגל (MLS) אין אף שחקן שמחזיק חוזה של 10 מיליון דולר ומעלה.

ברמות שכר של 20 מיליון דולר ומעלה, הנוכחות מצטמצמת ל-40 שחקנים - מתוכם 28 מגיעים מליגת ה-MLB, כולל השחקן שמחזיק בחוזה הגבוה ביותר בספורט האמריקאי - קלייטון קרשואו, הפיצ'ר הפותח של לוס אנג'לס דודג'רס עם שכר שנתי של 32.5 מיליון דולר, זכר לחוזה בסך 215 מיליון דולר לשבע שנים עליו חתם בשנה שעברה.

ב-NBA מחזיקים שבעה שחקנים חוזים של 20 מיליון דולר ומעלה, וב-NFL ישחקו בעונה הקרובה חמישה שחקנים עם שכר ברף העליון.

ב"ביזנס אינסיידר" מציגים את הזינוק בשכר השחקנים בליגת הבייסבול: בעוד שהיום יש 124 שחקנים שמרוויחים שכר של 10 מיליון דולר ומעלה - בשנת 1997 היה בכל הליגה רק שחקן אחד שנהנה משכר בסדר הגודל הזה.