ירידה בהיקף המשרה והשכר של יו"ר פסגות שפירא

בסביבת פסגות טוענים כי אהוד שפירא ביקש זמן "לעשות דברים נוספים"

אהוד שפירא / צלם: תמר מצפי
אהוד שפירא / צלם: תמר מצפי

האם יו"ר פסגות, ד"ר אהוד שפירא, בדרך החוצה מבית ההשקעות הגדול במשק? ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הופחתו היקף משרתו בפסגות, וכן גם שכרו של שפירא - שיותאם ויירד לאור זאת בעשרות אחוזים. על פי הערכות, שפירא יזכה גם לאחר הפחתת שכרו לתגמול בסיס שנתי בהיקף של כ-1.4 מיליון שקל, כשבנוסף הוא זכאי לתגמול תלוי תוצאות. בעלת השליטה בפסגות היא קרן אייפקס, שמנוהלת בישראל על ידי זהבית כהן.

בסביבת פסגות ובעלי השליטה מסבירים כי המהלך נעשה ביוזמת שפירא, שביקש מהדירקטוריון להפחית את היקף משרתו ולרדת לחצי משרה, שכן "הוא רוצה לעשות דברים נוספים". יצוין עם זאת, כי משרתו של שפירא מאז מינויו ליו"ר פסגות לא הייתה בהיקף מלא, אלא בהיקף של כ-80%.

שפירא מונה ליו"ר קבוע של דירקטוריון פסגות באוקטובר 2011 (לפני כשלוש שנים וחצי), במקומה של זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל. לשפירא היסטוריה ארוכה בעולם הפיננסים על שלל גווניו: בעבר היה לאורך שנים ארוכות ראש החטיבה העסקית ומספר 2 בבנק לאומי; לאחר מכן כיהן במשך כארבע שנים כיו"ר קבוצת הביטוח הפניקס; ובין ענף הביטוח לפסגות שימש שפירא כדירקטור בלאומי.

שפירא מונה ליו"ר פסגות לאחר שזהבית כהן אולצה לעזוב את התפקיד, בעקבות חקירה של רשות ההגבלים העסקיים נגד תנובה, בה שימשה כיו"רית (ב-2012 נסגר התיק נגד כהן בנושא). לאחר תקופת ביניים שבמהלכה שימש רון גוטלר כיו"ר זמני של בית ההשקעות, נכנס שפירא לתפקיד.