רמאללה או רמלה? אלי ישי התבלבל - ותקף את זועבי

ברשימה המשותפת פרסמו אתמול הודעה לתקשורת ובה הודיעו כי ח"כ זועבי תגיע למפגש עם תומכים ברמלה ■ יו"ר יחד, ח"כ אלי ישי, נתקל במודעה – וחשב שמדובר בביקור ברמאללה - מה שגרר תגובה נזעמת מצדו: "מי שנוסע לרמאללה ונפגש עם אבו מאזן, מקומו לא בכנסת"

אלי ישי / צילום: איל יצהר
אלי ישי / צילום: איל יצהר

-50 קילומטרים מפרידים בין רמלה שבישראל לרמאללה שברשות הפלסטינית, אלא שהדמיון בשמות הערים הללו גרם למבוכה גדולה במפלגתו החדשה של אלי ישי: אתמול (ד') הוציאה הרשימה הערבית המשותפת הודעה לעיתונות שבה נמסר על ביקורה של ח"כ חנין זועבי הערב ברמלה, במהלכו תיפגש עם תומכי חד"ש - אלא שבמפלגת "יחד" קראו קצת אחרת את ההודעה.

"חנין זועבי, חברת הכנסת מבל"ד, תיפגש מחר (חמישי ב-20:00) עם תומכי מפלגת חד"ש ברמלה", נכתב בהודעה ששוחררה לתקשורת הזרה בשפה האנגלית. אלא שבמפלגה סברו שזועבי עושה את דרכה דווקא לרמאללה, ולא לרמלה - וכי היא מתכוונת להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית - מה שגרר תגובה נזעמת למדי מצדו של ישי.

"פעולותיה של זועבי מוכיחות שוב ושוב שמקומה בפרלמנט בעזה. מי שפגע בחיילי צהל במשט המרמרה, אינו מכיר בקיומה של מדינת ישראל ונפגש עם אבו מאזן ברמאללה, אסור לו לכהן כנציג רשמי של מדינת ישראל", תקף יו"ר יחד.

במידה וזועבי אכן הייתה מבקרת ברמאללה, התגובה הזו אולי הייתה הולמת - אלא שכאמור, היא בעצם מתכוונת להגיע הערב לרמלה - ולא לשום עיר בשטחי הרשות הפלסטינית.

מפלגתו של ישי על הטעות: "הידיעה לא רחוקה מלהיות נכונה"

ברשימה המשותפת התייחסו בגיחוך להודעת ישי ולא מופתעים שה"חברתי" אינו מבדיל בין רמאללה הפלסטינית לרמלה: "עיר שמצוקת תושביה אמורה להיות בראש מעייניו. בתגובתו המופרכת הוא לא רק הפך עצמו לבדיחה, אלא הפגין בורות בגאוגרפיה של האיזור, שאמורה להדאיג את קומץ מצביעיו".

ומה אומרים במפלגתו של ישי על הטעות? ממטה ההסברה נמסר כי "התגובה נשלחה לאור מידע שהתקבל מגורם שנשמע מוסמך. עם זאת, ידיעה על ביקור של זועבי ברמאללה או בעזה לא נראה דמיוני לאור התנהלותה בשנים האחרונות כחברת כנסת, נגד המדינה ונגד חיילי צה״ל". בתנועה הוסיפו כי הם "מקווים שבסופו של דבר זועבי תמצא את מקומה הטבעי בפרלמנט בעזה או ברמאללה - והידיעה תאומת".