נתניהו בעצרת: "מבחינת השמאל אם לא פינית לא עשית"

(עדכון) - נפתלי בנט ניגן בגיטרה ושר עם הקהל את השיר "ירושלים של זהב" ■ אלי ישי: "זו התשובה לשמאל הישראלי שרוצה לקרוע ולחלק את העם" ■ ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי העצרת לא תכלול הופעות אמנים

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (א') לכיכר רבין בתל אביב כדי להשתתף בעצרת הימין, שנערכת תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל". ראשון עלה לבמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שניסה להזים את הטענות לכך שממשלתו נכשלה בטיפול בתחום הכלכלי.

"אני יודע שיש תעמולת כזבים נגדנו. כל האמצעים כשרים להכפשתנו, כולל הטענה השקרית כאילו הממשלות ברשותי לא עשו דבר", אמר נתניהו. "מתחוללת טלטלה שהקריבה כלכלות שלמות באירופה, אך שמרנו ואף הצמחנו את כלכלת ישראל. אבל זה לא משנה לשמאל ולשותפינו בתקשורת, ויש רבים כאלה, מבחינתם - אם לא פינית, לא עשית".

"למה הם עושים זאת?", תהה נתניהו, "כי כל עוד הליכוד בשלטון לא נחלק את ירושלים ולא יהיו ויתורים ונסיגות. לכן יריבינו משקיעים מאמץ כביר כדי לפגוע בי ובליכוד, כדי לפתוח פער אם לא נסגור את הפער הזה קיימת סכנה אמיתית שממשלת שמאל תעלה לשלטון". לקראת סיום נאומו, נתניהו הצהיר כי "בעוד יומיים ניקרא לדגל. כל אחד מכם הוא חייל במערכה הזו. להם יש V15 ולנו יש צו 8".

נתניהו התייחס בעצרת גם למשבר הדיור. "אני יודע שיש תעמולת כזבים נגדנו. כל האמצעים כשרים להכפשתנו, כולל הטענה השקרית כאילו הממשלות ברשותי לא עשו דבר", אמר נתניהו. "מתחוללת טלטלה שהקריבה כלכלות שלמות באירופה, אך שמרנו ואף הצמחנו את כלכלת ישראל. אבל זה לא משנה לשמאל ולשותפינו בתקשורת, ויש רבים כאלה, מבחינתם - אם לא פינית, לא עשית".

במהלך דבריו התייחס ראש הממשלה לדבריו של האמן יאיר גרבוז בעצרת השמאל לפני כשבוע. "הגדירו אותנו כמנשקי קמעות, אחר כך הוסיפו מנשקי מזוזות טיפשים. ואני מבקש לשאול - מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות? ממתי זה חטא?", תהה נתניהו. "כן, אנחנו שומרים על מסורת ישראל. כן, אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של העם היהודי בארץ ישראל. אנחנו שומרים על אחדות ירושלים, אנחנו בונים בירושלים וזו אינה דרכו של השמאל".

אחרי ראש הממשלה עלה לנאום יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בראשית דבריו הוא התייחס להחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, שבתשובה לעתירת מפלגות מרצ והמחנה הציוני קבע כי עצרת הימין המתוכננת לא תכלול הופעות של אמנים. "השמאל ניסה להשתיק אותנו, למנוע את העצרת הזו", תקף בנט. "ועדת הבחירות קשרה את ידינו ואמרה שלא ישירו פה ולא יהיו כאן אומנים. ואני אומר לכם לא ישתיקו אותנו, לא נפסיק לשיר". בשלב זה החל בנט לנגן בגיטרה ושר עם הקהל את השיר "ירושלים של זהב".

כשסיים לשיר, התייחס גם יו"ר הבית היהודי לסוגיה הכלכלית. "לא צריך לחלק את ארץ ישראל בשביל להוריד את מחירי הגבינה. יש ימין חברתי, לא צריך לבחור בין ימין לחברתי", אמר. מי הוריד פה את יוקר המחייה ב-5%? הימין. התקשורת מנסה לספר לנו שהכל פה שחור. אבל העוצמה שכאן חוצה את כל התקשורת. לא לדאוג, גוש גדול יכריע את כל השמאל".

יו"ר יחד, אלי ישי, הזהיר גם הוא מעלייתה לשלטון של ממשלה שאינה מגוש הימין. "אני עומד מול הרבבות והלב שלי מלא התרגשות מהמעד הגדול הזה. ההתכנסות כאן היום היא ניצחון למאמינים בדרכנו - ימין חזק מנצח", אמר. "באתי להגיד תודה לכל המתכנסים ולכל הרבבות שנמצאים פה הערב איתנו. זו התשובה לשמאל הישראלי שרוצה לקרוע ולחלק את העם ולחלק את הארץ. לא ניתן לו. הבחירות הללו גורליות לעם ישראל. כולנו יודעים שעל הפרק זה או בוז'י וציפי או ממשלת ימין".

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה לקיומה של העצרת כי "אם היינו צריכים הוכחה נוספת למופע האימים שמנהלים ביבי, מרזל ובנט בתמיכתם של הקיצוניים, קיבלנו אותה בעצרת. ביבי הוא ראש ממשלת הימין הקיצוני ורק המחנה הציוני יוכל לבלום את השתלטותם על המדינה והשלטון. ברור לכולם, כל קול שהוא לא למחנה הציוני מכניס את ביבי, מרזל ובנט לממשלה".

הרחובות שיחסמו לתנועת כלי רכב

המשטרה לא מתירה הכנסת כלי נשק למתחם העצרת. בנוסף, הרחובות הבאים נסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00: אבן גבירול נחסם לתנועה לשני הכיוונים בין שאול המלך לפנקס, רחוב פרישמן נחסם לתנועה מכיכר מסריק עד אבן גבירול, שדרות דוד המלך נחסמו לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב גורדון נחסם לתנועה משלמה המלך ועד מלכי ישראל, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) נחסם לתנועה משדרות ח"ן עד בן גוריון, שדרות בן גוריון ורחוב הדסה נחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול ורחוב בלוך נחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול.

כמו כן, החל משעה 13:00 לא מותרת חניית כלי רכב ברחובות הבאים: רחוב אבן גבירול מצייטלין עד בלוך משני הכיוונים, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) בין שדרות ח"ן לבן גוריון לשני הכיוונים ורחוב מלכי ישראל (צד צפוני) בין אבן גבירול לפרישמן לכיוון מערב.

ציבור הנהגים המגיעים לאירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: חניון בזל - בזל/אשתורי פרחי, חניון מגדל המאה - אבן גבירול 124, חניון בן סרוק - בן סרוק/ארלוזורוב, חניון מרכז ויצמן - ויצמן 18, חניון גולדה - ברקוביץ' 7, חניון מגדל המוזיאון - ברקוביץ' 4, חניון כנרית - קפלן/דה וינצ'י, חניון רכבת מרכז - ארלוזורוב/נמיר.