כחלון סיפק רמז עבה מאוד לכך שהוא יישב בממשלת נתניהו

כחלון: "זה הזמן לאחות ולאחד. לא לפילוגים. אני סלחתי על כל ההכפשות וההשמצות. אנחנו רוצים למצוא את המכנה המשותף שמחבר אותנו יחד. הגיע הזמן לפיוס בתוכנו"

משה כחלון  / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

"זהו ערב של תקווה", אמר הלילה (ד') משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו, בנאום שנשא בפני פעילי המפלגה. "זו מערכת בחירות היסטורית - מערכת בחירות שעסקה בבעיות היום-יומיות. ניסו להסיט אותנו ימינה ומשאלה. איראן, וושינגטון, דאעש וסוריה - הכל חשוב אבל החיים שלנו פה לא פחות חשובים. הסיכוי שהילדים שלנו יגיעו לדירה ולמקום עבודה נורמלי לא פחות חשוב. האפשרות לתת להורים שלנו לחיות, להזדקן בכבוד ולא בקצבאות עלות ומעליבות".

כחלון השווה את הבחירות הנוכחית למהפך הפוליטי של הליכוד ב-1977: "זאת הייתה המערכת הבחירות החברתית הראשונה מאז 1977 וזה בזכות מפלגת כולנו - לא אפשרנו להוריד את הנושאים החברתיים מסדר היום. במקום שהיה ייאוש דיברנו על תקווה. במקום שהחיים קשים מנשוא הצענו פתרונות מעשיים. הבטחנו להילחם - ולנצח!".

כחלון סיפק רמז עבה לכך שהוא מתכוון לחבור לבנימין נתניהו בממשלה הבאה: "מערכת הבחירות הזו לצערי הגיעה למימדים שאנחנו לא זוכרים כאלה. שסעים ועימותים קשים. זה הזמן לאחות ולאחד. לא לפילוגים. אני סלחתי על כל ההכפשות וההשמצות. אנחנו רוצים למצוא את המכנה המשותף שמחבר אותנו יחד. הגיע הזמן לפיוס בתוכנו. עכשיו הגיע הזמן לעשות מה שטוב לכולנו. הערב זה ערב של הכרת הטוב. צניעות ודרך ארץ. אין בי יהירות, בוודאי לא שמחה לאיד - רק גאווה והערכה גדולה מאוד לאלו שעזרו לנו להגיע לפה".

כחלון הוסיף כי "יש לי התחייבות אחת - לעולם לא אשכח מאיפה באתי, לאן אני הולך ולמען מי אני נלחם. מנחם בגין עליו השלום אמר, לעולם אל תשווה את עצמך לאנשים גדולים - אבל תלמד מהם. אני משתדל כל חיי ללמוד על החמלה והרגישות על צדק ושוויון וצדק חברתי. אנחנו נאמנים לדרכו ולמורשת שלו... המציאות החברתית כלכלית בישראל דורשת שינוי יסודי ועמוק. צריכים לבצע את השינוי הזה על ידי מנהיגות יסודית וצנועה שלא רק מדברת".