יותר מ-2.3 מיליון ישראלים צפו אתמול במשדרי הבחירות

41.5% רייטינג לרגע חשיפת המדגם בערוץ 2 ■ נתונים גבוהים לחדשות 10, שהכפילו את נתוני הצפייה לעומת בחירות 2013 ■ התחזקות גם לערוץ 1

המדגם בערוץ 2/ צילום:תמר מצפי
המדגם בערוץ 2/ צילום:תמר מצפי

למעלה מ-2.3 מיליון ישראלים צפו אתמול (ג') במשדרי הבחירות בערוצי הטלוויזיה, ב-69.4% ממשקי-הבית היהודיים. על-פי נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, מדובר בעלייה לעומת בחירות 2013, אז עמד נתח הצפייה על 62.5% ממשקי-הבית.

לעומת שנת 2013, לחדשות 2 הייתה השנה, לראשונה זה זמן רב, אלטרנטיבה אמיתית בצפייה. משדר הבחירות של חדשות 2 וקשת אמנם הוביל אתמול את הערב, והחברה עדיין הוכיחה כי היא המקום אליו נוהר עיקר הצופים באירוע לאומי, אולם חדשות 10 רשמה הישג משמעותי בנתוני הצפייה עם נתונים חסרי תקדים למשדר בחירות. גם ערוץ 1 חידד את התחרות.

המדגמים בערוצים השונים / צילום: תמר מצפי
 המדגמים בערוצים השונים / צילום: תמר מצפי

יש לציין כי כל אחת מחברות החדשות הגדירה את שעת המשדר המרכזי שלה באופן אחר, כך שייטיב עם התוצאות - והן אכן גבוהות: בחדשות 2 צפו במשדר המדגם בין השעות 22:00 ל-22:40 39.6% ממשקי-הבית היהודיים עם רגע שיא של 41.5% צפייה - הנתון השני בגובהו מאז תחילת המדידה, כשהממוצע עצמו הוא השני בגובהו בתולדות חברת החדשות של ערוץ 2, אחרי המשדר של בחירות 2013 שעמד על 44.7% צפייה.

במשדר המדגם של חדשות 10, בין 21:50 ל-22:15, צפו 19.1% עם רגע שיא של 21.9% צפייה. מדובר בהישג לא פחות מהיסטורי לאחר שכמעט הכפילה את נתוני הצפייה שלה לעומת משדר הבחירות של 2013, וסיפקה תחרות אמיתית בעבור קהל הצופים.

ערוץ 1 התחזק אף הוא לעומת מערכת הבחירות שעברה עם 8.5% במשקי-בית יהודיים לעומת 7.5% במשדר הבחירות (בין השעות 21:58-22:18), כשבאותו זמן הועברו שידוריו גם לערוץ 9, שם זכו ל-3.2% צפייה.

אחד השינויים המשמעותיים בתחרות אתמול הוא ההתגייסות של ערוץ 10 עם "גב האומה" של ליאור שליין לתת פייט ל"ארץ נהדרת" בקשת. תוכנית הסאטירה של קשת שברה אתמול שיא עם הפרק הנצפה בתולדותיה - 1.17 מיליון צופים בכלל האוכלוסייה. במשקי-בית יהודיים הגיעה התוכנית ל-34.2% צפייה. התוכנית המיוחדת של "גב האומה" בערוץ 10 השיגה נתונים רגילים לעונה של 15.9% צפייה.

בכל הערוצים עשו שימוש באמצעים גרפיים מיוחדים שנועדו להמחיש את תוצאות המדגם ואת האפשרויות השונות להקמת הקואליציה החדשה. כפי שנכתב ב"גלובס" בשבוע שעבר, בערוצים בחרו להשקיע סכומים לא מבוטלים בערב השידורים המיוחד, אך מדובר במחיר כלכלי כבד שלא בטוח שגופי השידור הישראלים על מצבם הרעוע יכולים לממן. הבוקר שאחרי צפוי להיות לא קל עבור עובדי חברות החדשות, שעשויות כעת לעמוד בפני קיצוצים לא פשוטים בתקציבים שלהן.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988