התקשורת העולמית: נתניהו קוסם; הפאניקה ניצחה

אתרי החדשות המרכזיים בעולם סיקרו בהרחבה את הבחירות בישראל, וחלק מהפרשנים כבר מזהירים מההשלכות של הקמת ממשלת ימין ■ "קוררירה דלה סרה" האיטלקי: ניצחון נתניהו - קאמבק; ישראל נשארת בימין

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

התקשורת העולמית התייחסה הבוקר (ד') באריכות לתוצאות המפתיעות של הבחירות בישראל. האייטם על ניצחונו של נתניהו פתח את מרבית אתרי החדשות המובילים בעולם ובאחרים הוא היה בין הכותרות הראשיות.

בכתבה ב-CNN צוטט בהרחבה נאום הניצחון של נתניהו ונכתב גם על התוצאות המפתיעות, וזאת נוכח הסקרים של הימים האחרונים. באתר התייחסו גם לציטוט מעורר המחלוקת של נתניהו על התארגנות חסרת תקדים מצד השמאל להביא מצביעים ערבים אל הקלפי.

באתר פוקס ניוז, המחזיק בקו אידיאלוגי ברור, נכתב בכותרת הראשית "BIBI'S BACK" ובתוך הכתבה התייחסו בקצרה גם להשלכות של הבחירות על היחסים עם ארה"ב והצעדים הבאים שעשויים לנקוט הפלסטינים.

גם באירופה, הבחירות תפסו נפח נרחב בתקשורת, וביום שלישי בבוקר, לפני הבחירות, אף הוקדש השער של עיתון ה"ליברסיון" הצרפתי לאפשרות שנתניהו יפנה את מקומו. בכתבה נרחבת, שהתבססה על הסקרים האחרונים בישראל ועל הלכי הרוח, נכתב כי יתכן שישראל הולכת לשינוי. היום בבוקר, נכתב במאמר הפרשנות באתר העיתון כי "נתניהו הצליח לשטות בסקרים לאחר שעורר את אנשי הימין ותקף את המפלגה הערבית המשותפת. הוא עשוי כעת להקים ממשלה ימנית מאוד".

גם באתר העיתון הספרדי EL PAIS הבחירות מוקמו בכותרת הראשית ושם ניתן דגש על ההפתעה הגדולה בעצם הניצחון של הליכוד. באתר העיתון האיטלקי "קוררירה דלה סרה" כינו את נתניהו "קוסם" ואת הניצחון של כ"קאמבק" וסיכמו כי ישראל נשארת בימין. באתר העיתון הגרמני "דר שפיגל" פורסם מאמר פרשנות שכותרתו "ניצחון הפאניקה". במאמר הוסבר כי נתניהו זכה כנגד כל הסיכויים, אך הזהיר כי הניצחון הזה יוביל את ישראל לבידוד בינלאומי. גם באתר העיתון הבריטי "הגארדיאן" הזהירו הפרשנים כי ממשלת ימין והמשך המדיניות הנוכחית של נתניהו יעמיקו את הפוזיציה הבעייתית של ישראל בעולם.

על-פי דיווחים של לשכת העיתונות הממשלתית בישראל, כ-200 עיתונאים זרים הגיעו בשבוע האחרון לארץ במטרה לסקר את מערכת הבחירות, שנתפסה כצמודה ביותר וכזו שעשויה להביא למהפך בשלטון בישראל.