יועצי השקעות - הנפט ממשיך ומעלה חשש

מלאי הנפט האמריקאי גדל זה השבוע העשירי ברציפות, לפי נתוני מכון הנפט האמריקאי, והדבר מעורר את חשש המשקיעים מפני הצפה של השוק הגלובלי, והיצע שעולה בהרבה על הביקוש

חביות נפט / צילום: שאטרסטוק
חביות נפט / צילום: שאטרסטוק

הנפט ממשיך לרדת בעוד הנתונים על המלאי ההולך וגדל מתדלקים את חששות המשקיעים: מחירו של נפט גולמי מסוג ברנט ירד ל-53 דולר לחבית, לאור מידע חדש על ייצור הנפט האמריקאי.

מלאי הנפט האמריקאי גדל זה השבוע העשירי ברציפות, לפי נתוני מכון הנפט האמריקאי, והדבר מעורר את חשש המשקיעים מפני הצפה של השוק הגלובלי, והיצע שעולה בהרבה על הביקוש. לפני הנתונים, מחסני הנפט בארה״ב התמלאו ב10.5 מיליון חביות נוספות, בעוד שהשוק ציפה לעליה של 3.8 מיליון חביות בלבד. עתה המחסנים מחזיקים כ-450 מיליון חביות.

בתגובה, הזמנות נפט מסוג ברנט לחודש מאי גילמו ירידה במחיר של 24 סנט לחבית, בעוד שהזמנות הנפט האמריקאי לחודש אפריל גילמו ירידה של 81 סנט לחבית, למחיר של 42.64 דולר, לפי נתונים שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

השוק ממתין עתה לנתונים של מנהל מידע האנרגיה האמריקאי, שיהוו אישור רשמי למגמה. לעומת זאת, ״אם יתברר שהנתונים טובים מכפי שפורסם, תהיה קפיצה קצרת מועד במחיר״, אמר אנליסט השוק בן לברון.