ארגון "לתת": אלפי משפחות זקוקות לתרומות לפסח

בארגון מוטרדים מקמפיין "לא לתת" ברשת: "זה נכון שכדי לנצח את העוני אנחנו חייבים שהממשלה הבאה תיקח אחריות... אבל עד שהממשלה הבאה תקום יש מאות אלפי משפחות במצוקה שצריכות עזרה"

עוני / צילום: תמר מצפי
עוני / צילום: תמר מצפי

ארגון "לתת" ממשיך בגיוס 100 אלף ארוחות חג לפסח - כך הודיע היום (ה') הארגון על רקע קמפיין "לא לתת" שמתפשט ברשת.

"'לתת' הוא ארגון לא ממשלתי ולא מפלגתי ומייצג את כלל החברה האזרחית", מסר מנכ"ל הארגון, ערן וינטרוב. "המטרה של העשייה החברתית היא לחבר ולא לפלג, ולכן העשייה החברתית לא קשורה לפוליטיקה מפלגתית. העתיד של ילדינו תלוי בחוסן החברתי שלנו.

"זה נכון שכדי לנצח את העוני אנחנו חייבים שהממשלה הבאה תיקח אחריות, תציב את העוני כיעד מרכזי בסדר העדיפויות הלאומי, תגבש תוכנית לאומית לצמצום העוני והפערים החברתיים ותקצה תקציב רב-שנתי לטיפול בבעיה. אבל עד שהממשלה הבאה תקום יש מאות אלפי משפחות במצוקה שצריכות עזרה, ושבלי ההתגייסות האזרחית הן לא מצליחות לשרוד".

מאז ניצחונו הסוחף של נתניהו בבחירות ישנן תגובות ברשת הקוראות להפסיק את התרומות בשל העובדה שהליכוד בראשית נתניהו זכה לשיעורי הצבעה גבוהים דווקא בקרב השכבות החלשות.

"העוני הוא בעיה של כלל החברה הישראלית, והוא לא נמצא רק בפריפריה הגיאוגרפית אלא גם בפריפריה החברתית", אמר וינטרוב. "יש עניים גם בתל-אביב וגם בשדרות, גם בהרצליה וגם בקריית שמונה, גם בקיבוצים וגם בכפרים. העוני הוא בעיה של כולנו, ולכן חלק מהאחריות האזרחית ההומנית הבסיסית שלנו היא לעזור לאלה שזקוקים לכך ביותר, ובמקביל ללחוץ על הממשלה הבאה שתקום לטפל בעוני.

"גם עכשיו, לקראת פסח, יש מאות אלפי משפחות שלא יודעות האם יהיה להם מספיק אוכל על שולחן החג. אנחנו בטוחים שרוב הציבור הישראלי ימשיך להירתם, לתת ולהתנדב. דווקא עכשיו צריך לחבר ולא לפלג, דווקא עכשיו צריך להעביר למקבלי ההחלטות מסר של סולידריות שחייבים לנצח את העוני ולהתחיל לדאוג לשכבות המוחלשות בחברה הישראלית.

"אין לנו חברה אחרת, ואין לנו ארץ אחרת. המלחמה היא נגד העוני שמפושט בכל המגזרים בחברה הישראלית - לא מלחמה בתוכנו".