"לא תקום עוד ממשלת שמאל. היינו טיפשים לחשוב כך"

סוכנות AP על המצב בישראל ביום שאחרי הבחירות: "הליברלים מיואשים; הכעס הוא הרבה מעבר לבחירות ומשקף מאבק דרמטי וגדול על ליבה של המדינה" ■ משקיע היי-טק בת"א: "התעוררתי בבוקר וגיליתי שאני מיעוט במדינה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"הליברלים בישראל התעורר ביום שלאחר הבחירות בתחושת דה-מורליזציה: רוב האזרחים במדינה לא חושבים כמוהם". במשפט הזה נפתחת כתבה בסוכנות הידיעות AP על ישראל ביום שאחרי הבחירות, כתבה המתארת את הפילוג במדינה.

ב-AP מתארים את תחושת המהפך הפוליטי ששררה בישראל ערב הבחירות ואת האכזבה בקרב חלק מהעם מהתוצאות. "האופטימיות של הליברלים הוחלפה בייאוש ובתחושה שההמון לא מבין שהדרך הנוכחית היא בגדר התאבדות", נכתב בכתבה. גם הדברים שכתבה אלונה קמחי בפייסבוק ("תשתו ציאניד, ניאנדרתלים ארורים, רק המוות יציל אתכם מעצמכם") מוזכרים בכתבה.

"הרשתות החברתיות מלאות בסטטוסים המאשימים את תומכי נתניהו בגזענות, וחלק התחייבו להפסיק לתרום לשכבות החלשות, שם נמצאים עיקר התומכים בנתניהו", נכתב בכתבה. "הכעס הוא הרבה מעבר לבחירות ומשקף מאבק דרמטי וגדול על ליבה של המדינה".

ב-AP מסבירים גם על השקע העדתי בישראל, על המהפך הפוליטי של הליכוד ב-1977 שגדע את שלטון "מפא"י הלבנה" ופתרון שתי המדינות - ישראל ופלסטין - שהולך ומתרחק עם הזמן שחולף.

"זו אכזבה גדולה, יש כאן הרבה כעס", מצוטט בכתבה משקיע ההיי-טק זאב לדרמן בעודו יושב בבית קפה בת"א. "התעוררתי בבוקר וגיליתי שאני מיעוט במדינה". גם הפעילה הפוליטית ליאור שליש מצוטט כמי שאומרת: "זה הרסני. לא תקום עוד ממשלת שמאל אחרי זה. היינו טיפשים לחשוב שזה יקרה".