מח"ש: ניצב משנה מרדכי חריב יועמד לדין בגין מעשה מגונה

זאת בכפוף לשימוע ■ לפי החשד, חריב ביצע מעשה מגונה בבת 22, שביקשה ממנו לסייע לבן זוגה שהודח מקורס שוטרים

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (א') לניצב משנה מרדכי חריב כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי בעבירות של מעשה מגונה שביצע לכאורה במתלוננת כבת 22, הצעירה ממנו ב-27 שנים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

על-פי החשד, חריב ביצע את המעשים המיוחסים לו במסגרת תפקידו כקצין בדרגת ניצב משנה, בתפקיד מפקד היחידה המרחבית "חוף" של משטרת ישראל.

במכתב הזימון לשימוע שנשלח היום למרדכי חריב נכתב כי בפברואר 2015 הגיע חריב לעסק בו עבדה המתלוננת בקניון בנצרת עילית. מששמעה המתלוננת שחריב הוא איש משטרה, היא פנתה אליו וסיפרה לו על בן זוגהּ, אשר הודח מקורס שוטרים ומבקש לשוב לשירות במשטרה.

במענה לבקשתה כי יסייע לבן הזוג בגיוס לשורות המשטרה, ביקש חריב את מספר הטלפון הנייד של המתלוננת, בציינו כי הוא "יראה מה אפשר לעשות". שוטר נוסף, שהיה עם חריב, מסר למתלוננת את מספר הטלפון הנייד של חריב, תוך שהוא מבטיח כי הלה יוכל לסייע בידה.

יומיים לאחר מכן התקשרה המתלוננת אל חריב ושבה על בקשתה כי יסייע לבן זוגה. חריב השיב כי מדובר בעניין מסובך ואמר ש"צריך להיפגש ולדבר על זה, זה לא לטלפון, צריך לדבר פנים אל פנים".

ביום למחרת, נטען, אסף הקצין את המתלוננת ממקום עבודתה, והשניים נסעו ללובי מלון "פלאזה" בנצרת עילית (זאת לאחר שהלה ביקש להיפגש במקום שאינו הומה אדם).

בפגישתם עדכן חריב את המתלוננת כי קיים קושי משמעותי לגיוסו מחדש של בן זוגה לשורות המשטרה. תוך כדי שיחה העביר הקצין את תוכן השיח למישור האישי ואז, כך נטען, החל הקצין לגעת בידה של הצעירה, ובהמשך אחז בידהּ וניסה למשוך אותה לחיקו, תוך שהיא מתנגדת למגע באומרה שהיא בקשר זוגי. בהמשך, שב הקצין ומשך את הצעירה לכיוונו וכתוצאה מכך היא מעדה לעברו. או-אז חבק הקצין את הצעירה במותנהּ, תוך שהיא מפצירה בו כי יניח לה. הקצין לא שעה להפצרותיה, והמשיך לאחוז בה תוך שהוא מנסה לנשקה בניגוד לרצונה בשפתיהּ, באוזנהּ, ותוך שהוא מלטף את שיערה ואומר לה שהוא "נדלק עליה" מעת שנפגשו.

לפי מח"ש, הקצין חדל ממעשיו רק כאשר קיבלה המתלוננת שיחת טלפון ובאמתלת-שווא הביאה לסיום הפגישה. חריב והמתלוננת יצאו מן המלון כשחריב מבקש להסיע את המתלוננת למחוז חפצה. בדרכם לרכב שב הקצין וחיבק את הצעירה בניגוד לרצונה, בעוד היא מנסה להיחלץ מחיבוקו. המתלוננת הנחתה אותו לנסוע אל יעדהּ. במהלך הנסיעה הוא ניסה שוב לאחוז בידהּ, אך היא הסיטה את ידהּ.

עם הגיעם, נטען, יצא חריב מן המכונית והתעקש להתלוות למתלוננת. כשהושיטה הצעירה את ידה ללחיצת יד כדי להפרד ממנו, משך אותה חריב לעברו, חיבק את גופה בחוזקה, אחז בסנטרה וקירב את שפתיו אל פיה בכוונה לנשקה - כל זאת בניגוד לרצונה. המתלוננת הסיטה את ראשה הצידה והפצירה בו להניח לה, אך לא הצליחה להיחלץ מאחיזתו, והוא נשקה בלחיה בניגוד לרצונה.

בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום, הוזמן מרדכי חריב להשמיע באמצעות בא-כוחו את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, ככל שיחפוץ בכך.

התיק נחקר על-ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים. את החקירה ליוותה עו"ד איילת רזין בית-אור מהמחלקה לחקירות שוטרים.