הדולר והאירו צונחים מול השקל אחרי הודעת הריבית

אחרי קביעת היציגים, הדולר יורד עוד 1.2% ל-3.97 שקלים והאירו יורד 0.6% ל-4.338 שקלים ■ הדולר היציג ירד ב-0.9% ל-4.018 שקלים; האירו היציג עלה ב-1% ל-4.373 שקלים ■ בנק ישראל לא הוריד את הריבית ולא השיק תוכנית הקלה כמותית

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

לאחר קביעת השערים היציגים ואחרי הותרת ריבית בנק ישראל ללא שינוי, הדולר והאירו ממשיכים לרדת במסחר הרציף בשוק המט"ח המקומי. הדולר יורד עוד 1.2% ל-3.97 שקלים והאירו יורד 0.8% ל-4.338 שקלים.

בקביעת היציגים הדולר ירד ב-0.9% לשער יציג של 4.018 שקלים בעוד האירו היציג טיפס ב-1.03% ל-4.373 שקלים.

בנק ישראל החליט היום לא להוריד את הריבית ולא להשיק תוכנית הקלה כמותית. הבנק הודיע כי הריבית תיוותר בחודש אפריל ברמה של 0.1%, ורמז כי תיתכן הקלה כמותית בהמשך: "בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים על מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית - ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור". בבנק ישראל נימקו את ההחלטה לא להוריד לפי שעה את הריבית בציפיות האינפלציה המעידות על חזרה ליעד הממשלתי בשנה הקרובה.

"ממשלת נתניהו הבאה תאריך ימים יותר מהממשלה היוצאת", כך מנבאת סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס. בהודעת עדכון מיוחדת לרגל תוצאות הבחירות בישראל צופה מודי'ס כי תימשך מגמת השיפור בנתוני היסוד של דירוג האשראי של ישראל על רקע התגברות היציבות הפוליטית והמשך מגמת ההתאוששות המהירה ממבצע "צוק איתן". גורם ממשלתי אמר היום ל"גלובס" בהתייחסו להודעה כי "מדובר בהודעה חיובית, כמעט אפשר לומר 'ברכת דרך צלחה' לנתניהו".