פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה פלילית נגד פרופ' חצרוני

עו"ד יניב לנקרי מבקש מהיועמ"ש יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד חצרוני בגין לשון הרע: "בימים האחרונים געשה הארץ מהתבטאות קשה, מתנשאת, גזענית ומשסה של חצרוני כלפי ציבור שלם בעם ישראל"

סערת פרופ' אמיר חצרוני מסרבת לגווע: לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התערב הבוקר (ב') בנושא התבטאויותיו הגזעניות של חצרוני נגד מזרחים בפייסבוק ובטלוויזיה, והורה לבדוק אם יש ממד פלילי בנושא - הוגשה היום פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חצרוני.

בפנייה, שהוגשה על-ידי עו"ד יניב לנקרי ממשרד לנקרי ושות', מבקש לנקרי מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד חצרוני בגין לשון הרע, שתוביל להגשת כתב אישום נגדו.

"בימים האחרונים", נפתחת הפנייה, "געשה הארץ מהתבטאות קשה, מתנשאת, גזענית ומשסה של חצרוני כלפי ציבור שלם בעם ישראל. אין זה סוד כי לשונו החדה של חצרוני הפיקה 'מרגליות' פעם נוספת - עיין ערך פרשיית אוניברסיטת אריאל ודומיה".

לנקרי התייחס בפנייתו לאמירות הבוטות שאמר חצרוני אתמול (א') בתוכנית הבוקר של קשת בערוץ 2 כלפי אמירה בוזגלו: "לא היה קורה דבר אם הורייך היו נשארים להירקב במרוקו". כזכור, בעקבות אמירות אלה "נזרק" חצרוני מאולפן התוכנית.

"חצרוני, לא הסתפק בכך והעלה פוסט בוטה לדף הפייסבוק שלו, בו הוא מגנה את חוק השבות ואת העולים לישראל. בנוסף לכך, היסטוריית השיסוי של חצרוני מלמדת כי הוא אינו בוחל בלשונו, ולעיתים אף נדמה כי הוא מגדיל לעשות ומחפש כותרות במכוון", נכתב בפנייתו של עו"ד לנקרי.

לדברי לנקרי, "חצרוני סבור כי דעתו הגזענית היא בבחינת הבעת דעה לגיטימית. נעמידו כבר עתה על טעותו, לפיה חופש הביטוי הפך את עורו בעניינו לחופש השיסוי בציבור שלם על לא עוול בכפו".

עוד מציין לנקרי כי "במכתב זה אינני מוצא מקום לטעון טענות הגנה בדבר יוצאי מרוקו ודומיהם. שמם הטוב, מילוי משרות רמי-דרג, כמו קליטתם ופועלם המבורך בישראל עם השנים, מדברים היטב בעד עצמם".

בנוסף לכך, לנקרי מצביע על סמיכות ההתבטאויות של חצרוני לתוצאות הבחירות בישראל לכנסת ה-20 שהתקיימו לפני פחות משבוע. "עיתוי פרסום לשון הרע רוויית הארס מטעמו של חצרוני נעשתה בעיתוי שאינו מקרי, שעה שנדמה שאינו יכול להכיל את החלטת העם בבחירות הדמוקרטיות שהתקיימו לכנסת ה-20".

עוד מציין לנקרי כי "החמור מכל הוא הניסיון לבזות ולהכפיש ציבור שלם בישראל בדרך כה קיצונית, גזענית ופוגענית, עד כי נחצה כל גבול של טעם טוב, ככל שהיה אי-פעם מצידו של חצרוני. לרגע נדמה כי האחרון קנה סמכות ונהייה באבחה אחת מעל הדין במדינת ישראל".

לנקרי מסכם את פנייתו לוינשטיין במילים "בשם רחשי ציבור שלם בעם ישראל, לאור בהילות העניין ולנוכח חששו המתמיד של החתום מטה, מלקיחת הדין מצד אזרחים מיואשים - אבקש לקבל עמדתך ביממה הקרובה".

בתגובה לפנייתו הוסף לנקרי: "נדמה כי דמו של ציבור שלם הותר כלאחר-יד. עם כל הצער, חופש הביטוי הפך לחופש השיסוי. כאשר עלינו לנהוג באיפוק רבתי דווקא בימים אלה, קם לו איזה פרופסור ומביא את משנתו הסדורה כלפי כולם. דומני כי הימים המסוכנים של שנות ה-30 בגרמניה כבר חלפו מהעולם".