אלונה ברקת נגד יונה ויזנטל: "ערוץ 1 זה לא ערוץ של רייטינג"

בעלי הפועל ב"ש מוחה על השיבוץ העקבי של מכבי ת"א ל"משחק המרכזי": "ערוץ 1 הוא ממלכתי וצריך לשרת את כל תושבי הממלכה" ■ קבוצות המשובצות ל"משחק המרכזי" מקבלות בונוס של קרוב ל-100 אלף שקל לשידור

בעלי מועדון הכדורגל הפועל באר-שבע, אלונה ברקת, התקשרה היום (ד') לעורך הראשי של ערוץ 1, יונה ויזנטל, והביעה מחאתה על מה שהיא מכנה אפליה של משחקי באר-שבע על פני משחקי מכבי תל-אביב, אלופת ליגת העל בכדורגל.

לדברי ברקת ל"גלובס", גם לאחר שוויזנטל הסביר לה כי הסיבות לההעדפה העקבית של הצהובים בשיבוץ ל"משחק המרכזי" הן מקצועיות לחלוטין - היא לא השתכנעה מדבריו.

"לא יכול להיות שקבוצות שנמצאות במקום השלישי והשני משודרות יחד פחות מחצי הפעמים שמשדרת הקבוצה שבמקום הראשון", אמרה ברקת. "משחקי מכבי תל-אביב שודרו 18 פעמים, וקריית שמונה ואנחנו שודרנו יחד 12 פעמים. ערוץ 1 הוא ערוץ ממלכתי, נקודה. הוא צריך לשרת את כל תושבי הממלכה, לא רק תושבי חבל ארץ מסוים בארץ: תל-אביב".

דברי ברקת הגיעו לאחר שאמש (ג') פרסמה מינהלת הליגות את שיבוץ משחקי הפלייאוף העליון לשלושת המחזורים הקרובים - מהם התברר כי מכבי תל-אביב שובצה לכל שידורי המשחק המרכזי.

יש לציין כי לעניין השידורים בערוץ 1 יש משמעות כלכלית: על-פי הסכם השיווק בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו, בעבור כל שידור ב"משחק המרכזי" בערוץ 1 זוכות רק הקבוצות המשודרות לכסף, על בסיס הרייטינג שהשיג המשחק. לפי המפתח של העונות האחרונות, מקבלת כל קבוצה שמשודרת כ-9,500 שקל בעבור כל נקודת רייטינג (כלומר, כ-95,000 שקל למשחק שגורף 10% רייטינג ממוצע).

על השאלה האם מדובר, אם כן, בעניין כלכלי, אמרה ברקת: "זה הפן העקרוני. אני רוצה לתת שירות לאוהדים שלנו שמשלמים אגרה, ויש להם זכות לצפות בזה בחינם בערוץ 1. יש לי המון כבוד ליונה ויזנטל, אבל אמרתי לו שיש לו אחריות גדולה, ושהערוץ צריך לשרת את כל אזרחי המדינה. אנחנו משקיעים המון כסף, אנחנו קבוצת צמרת, אין לזה אח ורע. זה לא ערוץ של רייטינג, זה ערוץ ממלכתי".

מרשות השידור נמסר כי "בחירת המשחקים המשודרים במסגרת 'המשחק המרכזי' בליגת העל בכדורגל מתבצעת משיקולים מקצועיים ובהתאם למידת האטרקטיביות של המשחקים בעבור כלל צופי הכדורגל".

השר גלעד ארדן, האחראי על רשות השידור, מסר: "יש חשיבות עליונה לשילוב משחקים גם מהפריפריה ברשות השידור, אך אני סמוך ובטוח שההחלטות המתקבלות בדרג המקצועי של רשות השידור הן ענייניות ונעשות תוך שקלול כלל השיקולים ותוך קשב רב לאוהדי הכדורגל בישראל".