6 גורמים שקובעים מי יהיה מיליונר ומי לא

מחקר חדש של פידליטי אינבסטמנטס מפרט את הגורמים בוני ההון, שפעלו לטובת משקיעים בעלי פוטנציאל בדרכם להפוך למיליונרים ■ הנחמה: אפשר להגיע לנירוונה גם עם פחות משבע ספרות בחשבון

 עושר / צילום: שאטרסטוק
עושר / צילום: שאטרסטוק

כולנו יודעים ש"מי רוצה להיות מיליונר?" לא הייתה רק תוכנית טלוויזיה פופולרית, אלא גם שאלה טיפשית. התשובה הניצחת היא שכולנו רוצים, אבל רק מתמודדים בודדים או צופים בודדים יכולים לקלוע לתשובות הנדרשות ולהשיג כסף טלוויזיוני מהיר.

מחקר חדש של פידליטי אינבסטמנטס התמקד במה שנחוץ כדי להפוך למיליונרים, בלי משחק טלוויזיה. לפי המחקר, להרבה אנשים יש את היכולת לצבור הון עתק, אבל חלונות ההזדמנות שלהם להצלחה כספית כזו נסגרים הרבה פעמים, לפני שהם נוקטים צעדים לקראת מעבר לחיי עושר.

מחקר "תחזית המיליונרים" השביעי של פידליטי בדק את הפוטנציאל של המשקיעים לנוע לקראת סטטוס של מיליונר. קבוצת המפתח במחקר הייתה "האמידים המתעוררים", כלומר אלו שיש להם גם את המשאבים וגם היכולת והעניין להגשים את חלום שבע הספרות.

ממצאי המפתח במחקר של פידליטי הם שלמיליונרים בפוטנציה יש שישה גורמים של בניית הון שפועלים לטובתם. גם אלו שכבר הגיעו לרמת מיליון הדולרים ועברו אותה, מתאפיינים באותם שישה גורמים בוני הון: אופק זמן, קריירה, הכנסה, מעמד שיצרנו בשתי ידינו, התמקדות ארוכת טווח וסגנון השקעה.

התגובה הראשונה שלי למראה הגורמים הללו הייתה שהרבה אנשים עם חלומות של כסף גדול מתקשים להגשים אותם, מפני שהם בחרו או הסתפקו בקריירה לא מפרנסת מי יודע מה, או שהם דחו את תוכניות החיסכון וההשקעה לעצמם לטובת מימון שכר הלימוד של הילדים במכללה.

אך כשניתחתי את הגורמים, והבנתי שהרבה אנשים מוותרים על יכולתם להגיע למועדון שבע הספרות בשלב מוקדם ובצורה מושכלת, ברור שהסיכוי הכי טוב שלהם להיות מיליונרים הוא משהו כמו משחקי טלוויזיה או הגרלת הלוטו. הנה הפירוט של איך ולמה זה קורה.

1. אופק הזמן

משקיעים אמידים מתעוררים, לפי פידליטי, הם בני 40 בממוצע, ויש להם עוד 27 שנים לפנסיה רגילה. אם אתם מבוגרים יותר ועדיין לא הגעתם לרמת חיים אמידה, השעון פועל לרעתכם (פידליטי מגדירה משקיעים "מסות של אמידים" כבני 21 עד 54, עם נכסים ניתנים להשקעה של 250,000 דולר עד 1 מיליון דולר).

2. קריירה

בהתחשב בגילם, לאמידים המתעוררים יש זמן לטפס במעלה ההיררכיה במקום העבודה, ואם הם בעיסוקים ה"נכונים" (בעיקר טכנולוגיית מידע, פיננסים וראיית חשבון), הטיפוס הזה עשוי להפוך אותם לעשירים. זה לא שאלו שמחוץ לעיסוקים הללו תקועים, אבל הרעיון כאן די פשוט: אם הבכירים בעבודה שלכם אינם מיליונרים, סביר להניח שגם אתם לא תהיו.

3. הכנסה

לאמידים המתעוררים יש הכנסת משק בית של 125,000 דולר בשנה - בערך פי 2.5 מהכנסת משק הבית החציוני. למיליונרים, לפי פידליטי, יש הכנסת משק בית של 200,000 דולר בשנה לאלו שעובדים.

4. להגיע למעמדך במו ידיך

קבוצת האמידים המתעוררים, לפי פידליטי, עבדה כדי להתעשר, ולא נשענה על ירושות ונדיבות של המשפחה. בערך 80% מהאמידים המתעוררים הרוויחו בעצמם את הנכסים שלהם, או הגדילו אותם.

5. התמקדות בטווח הארוך

למעשה, בכל מחקר עושר האמריקאים העשירים אמרו שהם התמקדו בטווח הארוך והגדילו את כספם במרוצת הזמן, בלי לחשוש ממה שקורה לכספם כעת. הם מבצעים מהלכים קצרי מועד, בעיקר כי הם מרגישים טוב עכשיו, אך התמקדות בטווח הארוך חיונית לצמיחת חסכונות במרוצת החיים.

6. סגנון השקעה

האמידים המתעוררים משקיעים באגרסיביות, ופירוש הדבר הוא לקיחת סיכונים גדולים יותר עם הבטחה לתגמול גבוה יותר בעתיד הרחוק. הם גם נוטים להיות משקיעים מעורבים יותר, שמקבלים את ההחלטות בעצמם. במילים אחרות, אם אכן צריך כסף כדי לעשות כסף, פירוש הדבר עבור רוב האנשים, הוא להכניס חלק מכספם לאסטרטגיות שיניבו תגמולים גדולים מספיק להשגת היעדים ארוכי-הטווח.

ואם חסר לי גורם אחד או שניים?

בתור התחלה, כדאי להפסיק לחשוב על מיליון דולר כעל היעד העליון. מחקרים אמנם מראים, שהרבה בני אדם מקשרים את הסכום הזה עם תחושה של "מסודר בחיים", אבל האמת היא שלאנשים יש צרכים שונים.

למשק הבית החציוני אין המשאבים לעשות מיליון דולר, אבל זה לא דן אותם לחיים אומללים.

"מה שאתה מרוויח בעבודה הוא קצת מחוץ לשליטתך, אבל יתר חמשת הגורמים הם בשליטתנו במידה רבה", אומר ג'ון סוויני, סגן נשיא בפידליטי השקעות. "לחברים שמצויים על תוואי המיליון יש את ההנעה הזו - הגישה של ההנעה העצמית. הם מתמקדים בטווח הארוך, ומבינים שאם הם יקריבו משהו היום תהיה לזה השפעה גדולה על העתיד שלהם. הם מוכנים להשקיע ולהתעסק בהשקעות שלהם, וזה מה שמייצר בדרך כלל אדם שלא נכנס לפאניקה כשהשוק מתחיל להיות תנודתי".

במקביל, בלי קשר ליכולתך להגיע למעמד של אמיד, בדוק את יכולתך לחסוך ולהשקיע בצורה אגרסיבית יותר, להרחיב את אופק הזמן שלך, ולהישאר ממוקד בתוצאות בטווח הארוך, בלי לחשוב על הגעה לסכום של שבע ספרות.

"מיליון דולר פחות חשובים מסגנון החיים שהם מספקים לך. אם אתה בקריירה שאתה אוהב, ואתה חי בסגנון החיים שבו אתה יכול בנוחות לכסות את הוצאותיך ולשים משהו בצד לגיל פרישה - זוהי נירוונה", אומר סוויני. "מיליון דולר זה משהו שהתרכזנו בו, כי זה מספר עגול בן שבע ספרות, אבל אם אתה מכסה את ההוצאות וחש בנוח עם ההכנסה שלך, זהו אושר".

ואושר, כידוע, יקר מפז, וגם ממיליון דולר.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2015