חובת צפייה

מבחינת המדור, הסרט הטוב ביותר לשנת 2014 הוא "לוק" הבריטי

מבחינת המדור, הסרט הטוב ביותר לשנת 2014 הוא "לוק" הבריטי, בכיכובו של טום הארדי - אחד השחקנים הגדולים הפועלים כיום.

"לוק", נאמר זאת כבר עכשיו, אינו סרט של אוסקרים. גם לא של מפיצים מן הזרם המרכזי. זהו סרט עבור אוהבי קולנוע, שנוצר בידי סטיבן נייט, תסריטאי ובמאי ותיק ומאוד מוכשר, שלאחרונה מחוזר על-ידי התעשייה ההוליוודית (נייט נבחר לביים את סרט ההמשך של "מלחמת העולם Z" בכיכובו של בראד פיט).

נייט השיג תקציב פיצוחים מאולפן הפקות (פחות מ-2 מיליון דולר) ויצא להגשים אתגר קולנועי יוצא דופן: סרט שלמעט סצנת הפתיחה וסצנת הסיום, מתרחש כולו בתוך רכב נוסע. ברכב נוהג איוון לוק, מנהל אתר בנייה רב מעלות והישגים מקצועיים.

כשלוק נכנס לתוך הרכב שלו ומתחיל בנסיעה, יש לו הכול בחיים: אישה אוהבת, שני ילדים שמעריצים אותו ומשרה יציבה. בתום הנסיעה, הוא מאבד את כל מה שהיה לו.

ההישג הגדול של הסרט הוא שבאמצעים צנועים - רכב, שחקן אחד ענק, טלפון סלולרי, שבאמצעותו מתקשר לוק עם סביבתו הקרובה - יצר נייט דרמת מתח אינטליגנטית ומורטת עצבים, ולא פחות מכך, בעלת עומק.

טום הארדי הוא שחקן טוטאלי ומגוון כל-כך - הוא הוציא מעצמו את כל קשת הרגשות, תוך כדי שהוא נוהג ועונה לטלפון ומתקשר למנהלים שלו כדי להרגיע אותם שאת הפרויקט החדש - פרויקט דגל רגיש, שאלמלא הוא, לא היה כלל יוצא אל הדרך, הוא ינהל מהאוטו. אחרי שהוא מפוטר, הוא מנסה לפתור את הבעיות שצצות כדי לסייע למי שהיה הסגן שלו, לעמוד במשימה. הוא מתקשר לאשתו, כדי להודיע לה שהוא בדרך הארוכה לחדר היולדות, שם אישה שעמה קיים יחסים בעבר עומדת ללדת את ילדו.

אל תחמיצו.

בחנויות להשכרת סרטים ברחבי הארץ, באתרים לצפייה ישירה וב-VOD