ברקליס והפרמיירליג מפרקות את השותפות

הבנק מעניק חסות שמית לליגה האנגלית מאז 2001, ומשלם לו כיום עבורה כ-40 מיליון ליש"ט בעונה ■ כעת החליטו הצדדים לא לחדש את ההסכם, שיפוג בסוף העונה הבאה; אפשרות: הפרמיירליג תעבור ל"מודל שותפים" בנוסח הצ'מפיונס ליג

בנק ברקליס / צלם: רויטרס
בנק ברקליס / צלם: רויטרס

כבר בתחילת 2014 פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ברקליס, הבנק שמעניק חסות שמית לליגה האנגלית הבכירה ("ברקליס פרמיירליג") מאז שנת 2001 - שוקל לסגת מהחוזה, במסגרת ייעול מערך הספונסרשיפ העולמי שלי. כעת, מדובר על עובדה כמעט מוגמרת: ה"דיילי מייל" מפרסם כי החוזה בין הצדדים, שיסתיים בסוף העונה הבאה (2015/16) ושווה כ-40 מיליון ליש"ט בשנה - לא יוארך.

"בברקליס חוששים כי הסכמי זכויות השידורים המקומיים החדשים של הפרמיירליג, השווים 5.1 מיליארד ליש"ט החל מ-2016, יקפיצו משמעותית את מחיר הספונסרשיפ", נכתב בידיעה.

מנגד, ב-Sky News מדווחים כי יוזמת הפרידה היא דווקא של הפרמיירליג עצמה. "ראשי הליגה נמצאים בעיצומן של שיחות עם 20 ראשי הקבוצות על שינוי מודל הספונסרשיפ של הפרמיירליג", נכתב. "המטרה החדשה היא ליצור 'מודל שותפים', במסגרתו מספר מותגים שונים, מתעשיות שונות - יעניקו חסות לליגה".

מדובר על מודל דומה לזה שעובד כבר שנים רבות בהצלחה לאופ"א עם הצ'מפיונס ליג. בשבוע שעבר נודע כי מצטרפת חדשה למעגל נותנות החסות של ליגת האלופות תהיה ככל הנראה ענקית התעופה טורקיש איירליינס. חלק מהמועדונים המובילים בפרמיירליג סבורים שמודל כזה יוכל להכניס להם הרבה יותר כסף ביחס למה שברקליס משלמת כיום. אגב, החוזה הקודם בין ברקליס לפרמיירליג, שהיה בתוקף עד 2012 - הכניס 27.3 מיליון ליש"ט בעונה.

על-פי הדיווח ב-Sky, שלחה הפרמיירליג ביום חמישי האחרון תזכיר לעובדיה, בו ציינה: "החסות עם ברקליס הייתה מאד מוצלחת עבור כל הצדדים, אבל לאחר שנשקלו בקפידה כל האפשרויות, ובהתחשב במקום העסקי בו אנו נמצאים כיום - הגענו למסקנה שהגיע הזמן להעביר את השרביט".

פורטפוליו חסויות הספורט של ברקליס כולל גם את טורניר המאסטרס בטניס, חוזה אישי עם הגולפאי האמריקאי פיל מיקלסון ולמספר טורנירים מהסבב העולמי, נבחרת דרום אפריקה בראגבי, חסות שמית על אולם הברקליס סנטר שהוא ביתה של קבוצת ברוקלין נטס מה-NBA, ועוד.