1.3 מיליון שקל קנס לבעלים שהקים משחטת עופות שלא כדין

על בעלי חברת "הל יסכה", גבריאל מססה, נגזר בנוסף מאסר על-תנאי

המשחטה באור יהודה / צילום: תמר מצפי
המשחטה באור יהודה / צילום: תמר מצפי

בית משפט השלום בתל-אביב גזר על מפעיל משחטת עופות ענקית באור-יהודה, שהקים ללא היתר בנייה, ועל חברות בבעלותו, קנסות מצטברים בסך 1.3 מיליון שקל, מאסר על-תנאי והתחייבויות כספיות. בית המשפט אף הורה על הפסקת השימוש במבנים והריסתם.

בכתב האישום שהוגש נגד גבריאל מססה, וחברת "הל יסכה" בע"מ שבבעלותו, צוין כי הנאשמים מחזיקים בקרקע שנמצאת בבעלות המדינה, בבעלות קק"ל ובבעלות עיריית אור-יהודה ברחוב משה הדדי 1 בעיר. ייעוד רוב הקרקע הוא חקלאי, וחלק קטן ממנו מיועד למתקני טהור וביוב. עוד תואר כי הנאשמים מנהלים על הקרקע משחטת עופות ב-42 מבנים בשטח בנוי של יותר מ-20 אלף מ"ר שנבנו ללא היתר. מדצמבר 2011 עשו הנאשמים שימוש חורג ללא היתר במבנים כמשחטה ושימושים שונים הנלווים לה.

שופטת השלום תרצה שחם קינן אישרה הסדר טיעון בין המדינה לנאשמים, שבמסגרתו הורשעו משחטת העופות "הל יסכה" ובעליה גבריאל מססה, בעבירות על חוק התכנון והבנייה. הנאשמים הודו והורשעו בבנייה ובשימוש לא חוקי במבנים. ביהמ"ש הורה על הפסקת השימוש במבנים והריסתם עד יולי 2018.

ההליכים הפליליים נוהלו על ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה באמצעות עו"ד עופרה אורנשטיין, וכן באמצעות עו"ד חן עמידור ממשרד ל. עמידור ושות'.